IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

100 ГОДИНИ LANCIA – КОГА ЗАПОЧВА БЪДЕЩЕТО

Винченцо Ланчия, чийто баща забогатява като собственик на фабрика за консерви със супа, работил като счетоводител, механик и състезател-изпитател във Фиат. На 29 ноември 1906 година той основал собствена фирма, защото искал да произвежда автомобили. Така е поставено началото на изключителна автомобилна марка.

100 ГОДИНИ LANCIA – КОГА ЗАПОЧВА БЪДЕЩЕТО
26 май 1955 година е датата, на която всичко става различно за класическата италианска марка Ланча. На този ден по време на тренировка на Монца загива Алберто Аскари, състезателен ас на Ланча. Тогава Джани Ланча, шеф на компания и син на основателя решава да прекрати участието на фирмата в състезателните спортове. Мощните състезателни автомобили D50 биват продадени на Ферари и с един от тези болиди легендарният Хуан Мануел Фанджо спечелва през следващата година четвъртата си световна шампионска титла във Формула 1. За марката Ланча обаче, започва големият обрат. Предприемаческата група Песанти поема контрола върху компанията, която до този момент е фамилна собственост.    
Винченцо Ланчия, чийто баща забогатява като собственик на фабрика за консерви със супа, работил като счетоводител, механик и състезател-изпитател във Фиат. На 29 ноември 1906 година той основал собствена фирма, защото искал да произвежда автомобили. Така е поставено началото на изключителна автомобилна марка. Първият прототип бил произведен през есента на 1907 година. Това бил модел с 2.5 литров мотор и 24 конски сили мощност. Фирмата се стремяла да се налага на пазара винаги с технически нововъведения. През 1915 година Ланча патентова своя първи V8 мотор. Още по-революционен за автомобилната индустрия бил дебютът на модела Ламбда, първият автомобил, със самостоятелно носена каросерия. Между 1923 и 1931 са произведени 13 000 броя от модела Ламбда, грандиозен успех за онова време. Ланча е един от първите, които експериментират с аеродинамиката и още през 30-те години работи усилено на въздушния канал на Политехникума в Торино. Още тогава автомобилите получават самостоятелно окачване на всяко колело. След Войната е представен моделът Аурелия В10, под чийто капак бучи първият серийно произвеждан V6 двигател с алуминиева коруба. По-късно моделът Фламиниа се записва в историята като първият автомобил с четири дискови спирачки (1957г.) КЪМ ФОТОСЕСИЯТА LANCIA MANIAПрез 1969 Lancia става собственост на Фиат. Стремежът към модерни технологии и впечатляващ дизайн на каросериите изиграва лоша шега на компанията, която не може да се пребори с последиците от тежката икономическа криза от средата на 50-те години. Така конкуренцията от Торино се възползва от ситуацията и поема контрола върху Ланча, за която оттогава насам е отредена ролята на луксозна красавица в концерна. Но не само това. Все още Ланча е най-успешната марка в историята на рали спорта, въпреки че не участва в състезания вече повече от 10 години. Ланча има общо 74 победи в ралита от Световния Шампионат, от тях 13 са на легендарното Рали Монте Карло. Десет пъти италианците са печелили титлата за конструктори. Четири пъти рали-пилоти на Ланча са ставали шампиони. Моделите Fulvia, Stratos, Rally 037 и Delta Integrale винаги са били сред най-атрактивните по трасето.
За момента обаче, компанията Ланча има други грижи, различни от най-добрите времена по състезателните отсечки или новите регламенти. Топмениджърът на Фиат Серджо Маркионе не поставя под въпрос бъдещето на компанията. Напротив - до 2008 година трябва да бъдат представени три нови модела. Първият ще бъде компактен SUV, така да се каже Ланча-вариант на Фиат Седичи. После ще последват купе на базата на студията Фулвия, както и автомобил в компактния клас. Засега обаче, в годината на 100-годишния юбилей, Ланча няма да има нов модел. За края на годината е планиран само фейслифт на дамския любимец Y.
0 от 500