През април тази година Toyota падна до трето място по продажби в САЩ.
Според информация на агенция Франспрес, през април японската фирма е продала в САЩ 126 540 нови автомобили, като пред нея са Ford с реализирани 134 401 продажби и GM със 172 007 продадени автомобили. Търсенето на автомобилите на Toyota през април е паднало в САЩ в сравнение със същия месец на миналата година с 42%. Спадът при Ford е 32%, а General Motors с 34%. Най-лошо през април е положението при Chrysler, където са продадени едва 43 000 автомобила. Това е почти два пъти по-малко от продажбите реализирани през април 2008. За този резултат естествено е виновна и обявената процедура по фалит на концерна и неясното му все още бъдеще.
В момента Chrysler има на склад 336 000 непродадени автомобили в САЩ. Като цяло спадът на продажбите на нови автомобили в САЩ продължава да бъде много остър и през април, когато са продадени с 34% по-малко нови автомобили в сравнение с април 2008. Това е най-лошият месец април за американските производители на автомобили от 30 години. Продажбите на автомобили през април падат и в Европа, макар и със значително по-малък темп. На най-големия европейски пазар, Германия, продажбите на автомобили през април растат с цели 19% и в страната са реализирани над 400 000 продажби на нови автомобили. Според експерти, този ръст е стимулиран от успешните мерки взети от германското правителство за излизане на автомобилния сектор от кризата.