IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Топ Новина - Акцизът Пада!

”Да, ще отменяме акциза за мощните коли от 1 януари 2010 г. И за старите, и за новите”, заяви шефката на дирекция “Данъчна политика” към финансовото министерство Людмила Елкова.

Топ Новина - Акцизът Пада!
До така очакваното решение се стигна, след като упорит пловдивчанин накара държавата да се откаже да събира акциз от по няколко хиляди лева върху внасяните в страната мощни автомобили, съобщава вестник 24 часа.

През 2007 г. той внесъл в България старо BMW 530d, на което били начислени такси от 4900 лв. Според него той не дължи цялата сума, защото колата е внесена от ЕС.

“Наложеният акциз противоречи на договора за Европейската общност, който регулира общите митнически правила”, пише в изложението на Калинчев до съда.

"Позицията ни е, че след като страната ни към датата на присъединяване не е предявила резерви по отношение на акцизите, не би трябвало да допуска подобно двойно облагане за европейски стоки", обясни адвокатката на Калинчев, Катина Бончева.

В момента държавата прибира по 700 лв. за нова кола над 163 конски сили плюс 90 лв. за всяка 1,34 к. с. отгоре. За колите втора употреба пък облагането е по 35 лв. на конска сила за тези с двигатели между 163 и 201 к. с. и по 60 лв. за по-мощните.

Преди да съди държавата в Люксембург, пловдивчанинът обжалвал акта в регионална митническа дирекция в Пловдив и печели делото. Решението му обаче е обжалвано пред Върховния административен съд, който го праща в Люксембург. 

"Производството пред съда на Европейските общности цели да се даде тълкуване на европейските норми, а не да присъди обезщетение", обясни адвокат Бончева.

"Радвам се, че ще спестим на хората след нас доста пари", бе коментарът на бащата на Петър Калинчев.
Решението на Евросъда вероятно ще засегне автомобили, внесени 2007-2009 г., обясниха експерти. Тогава държавата ще трябва да възстанови акциза, прибран незаконно.
0 от 500
  • #26
    0 rate up comment 0 rate down comment
    koko ( преди 15 години )
    Predpochitam da plashtam po-golqm danyk, vmesto da davam pari za akciz. Na Audi S6 2001 godina akciza e 15000 lv, a ako q karam 4 godini, dori da e po 1000 lv danyka, shte sym 11000 lv napred.
  • #25
    0 rate up comment 0 rate down comment
    fan ( преди 15 години )
    za da ne se prevarnem v avtogrobi6e na evropa si ima na4in:edno zakon4e da ne se vnasqt koli nad 10 god. primerno i gotovo! takinva zakoni ima v dosta drugi strani taka4e nqma da e precedent1
  • #24
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Badi ( преди 15 години )
    I az mislq 4e ne trqbva da stavame avtomobilnoto grobi6te na evropa neka da ostane akciza za starite koli ili pone za tezi nad 5godini. Bravo na edno mneniqta qvno ima i misle6ti hora!!! Ina4e kolkoto za normata mislq 4e kazah 4e bezumno da se sabira akciz za kola 170konq sled kato tezi koli odavan ne sa preium edno vreme ako e imalo S klasa s tazi mo6nost sega edno smeino peugeot 308SW e s dvigatel 1.6 174k.s
  • #23
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Falco ( преди 15 години )
    Сега ще вдигнат повече данъците и така.
  • #22
    0 rate up comment 0 rate down comment
    the_DJ ( преди 15 години )
    Не искам да споря, но ще ми е интересно ти какъв опит имаш и на какво основаваш твърденията си :)Аз лично в една от двете най-богати провинции в Германия (а именно Баден-Вюртенберг, другата е Бавария) не съм попадал на С-класи или БМВ-та. Бях практикант в една голяма американска фирма, която има поделение в Бьоблинген - районът, в който бие сърцето на Германската индустрия. Епа нема такива коли, кълна се. Опели и VW - това е. Немците са доста скромни и разумни хора...
  • #21
    0 rate up comment 0 rate down comment
    the_DJ ( преди 15 години )
    Много си далеч от истината, ама много
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Д ( преди 15 години )
    Абсолютна лъжа е, че всичко лъскаво го има и по страните в Западна Европа. Живях половин година в Германия в Щутгарт и единственото БМВ, което съм видял, беше една чисто новичка сладурска тройка на един 40 годишен ерген, който се чудеше как да се сложи на една колежка-рускиня във фирмата. Германия е страната, в която е най-малко вероятно да видиш коли, каквито се виждат в София. Всеки добре информиран немец знае, че основните пазари за панцерите им са Източна Европа и Близкия Изток...
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    bmwe91 ( преди 15 години )
    Крайно време беше да се отмени този акциз.В нормалните европейски страни има акциз на горива,алкохол и цигари а тук в bg понеже сме патрони и на леките автомобили.Ако човек погледне реално вече всеки нов хубав автомобил е над 163 конски сили.Мога да кажа само браво на човека.И да се надяваме че това ще стане истина.
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Възмутен ( преди 15 години )
    Този акциз спираше поне малко вноса на стари мощни трошки,ако не се вземат мерки държавата ни ще се напълни с такива,които ще се карат от млади неразумни хора и ще се пролее още много кръв по пътищата.Дано да измислят някъкав друг налог за старите коли и да стимулират по новите малолитражки.Крайно време е да се видим къде сме и да мислим разумно.
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    the_DJ ( преди 15 години )
    Повярвай ми това, което виждаш тука в другите страни го има 10-ки пъти повече, нима скъпите производители се надяват на бг пазара? просто тука всичко ласкаво веднага изпаква и прави впечателние