Японците ще се фокусират върху чистите дизели.
Повечето автопроизводители, напоследък отделят голямо внимание на хибридните технологии с цел да намалят вредните емисии, отделяни от техните автомобили. Инженерите на Mazda обаче смятат хибридната технология за недостатъчно ефективна и прекалено скъпа. Те са съсредоточили всичките си усиля в разработването на максимално екологични дизелови агрегати.
Според информацията, до 2011 година Mazda ще представи дизелов двигател, чийто вредни емисии ще бъдат съпоставими с тези на съвременните хибриди. Най-вероятно този мотор ще бъде с обем от 2.0 литра и ще отделя вредни емисии, колкото бензинов двигател с обем 660 куб. см. Екологичният дизел на Mazda ще бъде съпоставим от екологична гледна точка с хибридите, но цената му ще бъде значително по-ниска.Според плана, вредните емисии отделяни от колите на Mazda трябва да бъдат намлени с 30% до 2015 година. За тази цел, освен новият дизелов мотор, компанията разработва и нови автоматични скоростни кутии, които също ще допринесат за намаляването на потреблението на гориво. Планува се и намаляване на общото тегло на колите с емблемата на Mazda с 10% до 2011 година. През следващите седем години компанията ще се фокусира в разработването на екологични дизелови двигатели, като според запознати, след 2016 година е възможно да се появи и хибрид с емблемата на Mazda.