fallback

Saab и Volvo се сливат?

Многобройните проблеми пред които са изправени двете шведски автомобилни фирми, трябва да ги доведат до сливане, счита вицепрезидентът на GM Боб Луц.

Сега Saab е част от групата GM, а Volvo е в групата на Ford. И двете фирми не могат да получат финансова помощ от американското правителство, защото тя важи само за заводите на територията на САЩ. Не могат да получат помощ и от Швеция или друга европейска страна, защото са част от американски групи. Saab вече обяви банкрут в Швеция с цел да се обособи като независима от GM фирма.  От Ford се опитват да намерят купувач за Volvo, като най-напреднали са разговорите с китайската фирма Geeley. Цялата безизходица до момента и  реалната възможност славните някога шведски марки да изчезнат, кара Луц да заяви, че двете фирми ще оцелеят по-лесно ако станат една. Така наистина ще изчезнат проблемите на GM и Ford, но дали ще бъдат спасени Saab и Volvo? „Мисля, че ще бъде трудно да се намери купувач за Saab, казва Луц, защото купувачите се интересуват от реалното състояние на фирмата, не от славното й минало. Кой ще купи фирма, реализираща непрекъснато през последните години загуби?” Въпреки това мнение на Луц, шефът на Saab Ян Аке Йонсон заяви, че имало поне осем фирми интересуващи се от Saab. В същото време шефът на Volvo Стефан Одел (Stephen Odell) се обяви против продажбата на фирмата на китайски собственици.  Неговите надежди са свързани с евентуален заем, който шведското правителство да подсигури от Европейската инвестиционна банка. Сагата около Saab и Volvo продължава, като все още не се вижда добър изход от кризата за двете шведски фирми. Трудно е да се прогнозира какво ще се случи и дали евентуалното сливане, предложено от Боб Луц, може да ги спаси.
Тагове:
fallback
  • #7
    LM ( преди 15 години )
    до МЗСамият факт, че коментирате двете марки ви ангажира лично. А параметрите, за които се събират статистически данни, са различни за различните страни и са пряко повлияни от "автомобилния" манталитет на всяка страна. Това важи в пълна сила и за определението "качествен автомобил". Пожелавам ви да покарате известно време някой от базовите модели на тези две фирми (няма фирма без модификация-издънка), за да получите реална представа за качествата на тези автомобили.
  • #6
    M3 ( преди 15 години )
    Какво значи добри автомобили?Добре изглеждащи или качествени?Има голяма разлика.Не знам как изглеждат Волво точно,въпрос на вкус,но за качеството има статистика,и тя показва,че достиженията им са на нивото на Фиат,само толкова,уви!Така,че ако добри означава качествени,то тогова Волво не са никак добри.Нищо лично ... статистика,при това в Германия.
  • #5
    MoTkO ( преди 15 години )
    spored men slivaneto na saab i volvo 6te byde polzotvorno i dvete firmi pravqt dosta dobri avtomobilii se nadqvam taka da si ostane i v byde6te
  • #4
    M3 ( преди 15 години )
    Всичко това е боричкане на давещите се!Saab,Volvlо,Fiat и прочее салати Renault,Peugeot и т.н. ,тъжна картинка!И немците са тръгнали по наколонената плоскост,макар да им дава прференции държавата.Това е временна мярка,и те си го знаят.
  • #3
    Анонимен ( преди 15 години )
    E нали Реното щеше да зима Волвото ?
  • #2
    caruzu ( преди 15 години )
    Ей най накрая да проумеят че това начина за оцеляване да се обединят,лично аз смятам че водещата компания ще е Volvo, ама така е навсякъде в Германия и Европа под шапката на VW са няколко компании,в Италия е Фиат, във Франция PSA, Безпорно и Volvo и SaaB са много специални марки и ако изчезнат ще много тъжно.
  • #1
    DeadFox ( преди 15 години )
    Много ще е тъжно ако тези две марки изчезнат. Много от нещата в нашите коли които смятаме за даденост вече са били използвани за пръв път от тези две марки, като например три точковите колани (Volvo) и например оцветяването на приборите на арматурното табло което SAAB взаимства от авиацията, както и турбото.
fallback
Последни