fallback

Renault представи третото поколение на Scenic в Женева

Основоположникът на сегмента компактни MPV автомобили е пред нас вече в третото си поколение. За втори път във варианти Scenic и Grand Scenic.

Късият Scеnic има дължина 4.34 метра, а Grand е прибавил още 22 cm. Първият има обем на багажника 522 литра, вторият 752 литра (без третия ред седалки).  Новост сред двигателите е турбобензиновият TCe 130, с обем от само 1.4 литра но с мощност  96 kW (130 к.с.). Неговият комбиниран среден разход според производителя е 7.1 литра на 100 км. Новия Scеnic ще се предлага и с атмосферен бензинов двигател с обем 1.6 литра и мощност 81 kW (110 k.с.). Новост за този двигател е, че вече ще може да използва и биоетанол за гориво, а от края на годината ще се появи и фабрична газова (LPG) система с него. Най-мощен сред бензиновите двигатели със Scenic ще бъде двулитров, 103 kW (140 k.с.), който ще се предлага и в комбинация с трансмисията CVT.  Дизеловите двигатели ще бъдат познатия dCi с обем 1.5 литра и мощност 85 к.с (само за късия Scénic), 105 и 110 к.с.. Ще се предлага и познатия дизелов вариант с обем 1.9 литра и мощност 130 к.с с филтър за твърдите частици (DPF). Този филтър ще се монтира и при най-силната дизелова версия с обем 2.0 литра с мощност  150 и 160 к.с. Интересно е да се знае, че според производителя, смяната на маслото при всички дизелови двигатели на Scenic е определена да става след 30 000 км. Най-луксозната версия  е с TFT дисплей, показващ скоростта на движение, режима на темпомата, сигнализира за незатворени врати, за налягането в гумите, образа от камерите помагащи при паркиране и др. За командване на цялата система служи един бутон разположен между волана и този дисплей. Колата се предлага и с навигационната система Carminat Tom Tom с възможност за използване и на SD карта. Има възможност срещу доплащане да се поръча и по-скъпата система Carminat Bluetooth DVD. Естествено присъства и USB конектор, вход за iPod. Аудиосистемата е Arkanys. Климатичната система е двузонова с възможност за работа при три режима -  Soft, Auto и Fast. Новият Scеnic ще се произвежда в завода на фирмата в град Douai във Франция. Първите две поколения на Scеnic са на пазара общо от 13 години, като от тях са продадени 3.2 милиона автомобила.
Тагове:
fallback
  • #17
    Driver ( преди 15 години )
    4erveno s kafenikakuv otenuk..)) i pi4ka na kapaka - 6to e to...;)))
  • #16
    renault megane ( преди 15 години )
    neshto nemi dopada tabloto smisal posredata (puke) a za razhoda 7/100 tva mn li e za teb
  • #15
    Анонимен ( преди 15 години )
    едното е Grand
  • #14
    FF ( преди 15 години )
    Защото кафявото е Grand Scenic, демек дедесарка.
  • #13
    velito ( преди 15 години )
    А защо стоповете на червения и кафявия Сценик са различни?
  • #12
    Анонимен ( преди 15 години )
    Корейците,а скоро и китайците ще произвеждат по-качествени и евтини коли от всички европейци,взети заедно,но не виждам защо плюете Рено?Карам 3-ра година Рено Меган купе '98 и колата си е ОК-поне съм дал за ремонти с много пъти по-малко пари от,примерно, колегата ми с Це класа Мерцедес 2000-та, нито неговата не върви повече от моята,нито е нещо кой знае какво луксозно,вътре е пълен дарак,а я купи 4 пъти по-скъпо...Дори купето ми изгледжда по-добре от неговата и има толкова екстри...И двамата сме дали пари за ***,понеже нямаме пари за нови коли,но кой е по-прецакания?
  • #11
    nikkei ( преди 15 години )
    "Новост сред двигателите е турбобензиновият TCe 130, с обем от само 1.4 литра но с мощност 96 kW (130 к.с.). Неговият комбиниран среден разход според производителя е 7.1 литра на 100 км."хем малка хем ламя, гори като джип, а уж нов двигател!
  • #10
    Racer ( преди 15 години )
    Тази кола пари да ми дават, няма да я карам! Повече от грозна е.. Малко стил "Като нямам пари да си купя джип да се возя на високо, и със сценик ще мина"...
  • #9
    M3 ( преди 15 години )
    ама ти сериозно ли,или нарочно се *** с франсетата ... Рено е най-нещастната фирма,на всеки му е ясно!А такива ванове американците правят дест години преди пикливия Сценик,който се и оказа пълна катастрофа в качеството.Рено нищо не са измислили,а прекопирали,и то доста нескопосано.
  • #8
    Анонимен ( преди 15 години )
    А,за разбирачите на немски коли,да проследят малко историята на минивановете от този тип и да разберат,че точно Megane Scenic от първото поколение 96 - 97 година е първият миниван.Всъщност от тях тръгна в Европа цялата тази миниван мода.Едва след,като Scenic ,вече беше излязъл на пазара,другите "велики" производители се поослушаха,как ще се развие,този нов сегмент на пазара и чак тогава се появиха и Опел Зафира и Ситроен Пикасо и всички следващи,включително и прехвалените японски такива.Да не забравяме,кои бяха първите,кои вдигнаха високо летвата в този сегмент и кои именно за това в момента,имат най много на брой миниван модели в гамата си.
fallback
Последни