IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

LEXUS IS 250 – ЯПОНСКА ЛИМУЗИНА ПО АМЕРИКАНСКИ ВКУС

На европейските пазари Lexus има доста проблеми. Вече няколко поколения автомобилисти в Европа знаят, че Мерцедес е добрият избор за всички варианти, БМВ е изключителна класа, а Ауди има технологически предимства в много области.

LEXUS IS 250 – ЯПОНСКА ЛИМУЗИНА ПО АМЕРИКАНСКИ ВКУС
Срещу традициите в луксозната класа трудно може да се направи нещо. Тойота реши да се пробва в луксозния клас чак към края на 90-те години. Избра за това доста оригинален начин - създаде нова марка, за да не си прави никой асоциация с добрата стара Тойота Старлет. Седанът Lexus с обозначение IS опита конкуренцията за първи път през 1998 г. Осем години по-късно се появи и второто поколение, което все още е решено да воюва за място под слънцето на луксозната класа в Европа, макар предшественикът да не постигна нещо съществено. Сега оръжията са главно в изключително богатото базово оборудване на Lexus IS, който е с 12 см по-дълъг от предшественика си и с 8 см по-широк. Това е позволило и колесната база да нарастне със 6 см. Старият двулитров двигател е сменен с V6 с обем 2.5 литра. Предаването е задно. Макар Lexus IS да гледа и към Европа, все пак негова първостепенна цел си остава американския пазар, където вече има успехи и създава традиции. На това се дължи и американският вид на лимузината. От там пък идва и фактът, че и на новото поколение липсва характерният белег, по който безпроблемно ще разпознаете, че става въпрос за Лексус, а не за нещо друго. Тази липса на идентичност царува и в интериора, който макар да е изработен отлично е претрупан с бутони и лостове, често пъти разположени не съвсем присъщо за европейския вкус. За сметка на това автомобилът има богато оборудване още в базисния вариант. Самонасочващи се би-ксенонови фарове, автоматична климатизация, отваряне и стартиране на автомобила без ключ, 8 въздушни възглавници, темпомат, сателитна навигация, аудиосистема Mark Levinson, handsfree със система Bluetooth, седалки с памет и електрическа настройка и доста още. Специалната версия Мултимедия предлага съвършена аудиосистема, сателитна навигация и DVD, както и паркинг асистент с голям екран и камера отзад. Изобщо в Лексус 250 IS всичко е насочено за да демонстрира лукс. След затварянето на вратата се чувствате като в звукоизолирана кабина и шестцилиндровият двигател с мощност 208 к.с. не показва че съществува, а автоматичната скоростна кутия не позволява да се усети кога работи. Както стана модерно при днешните луксозни автомобили и тук има настройка според начина на управление. Може да се избере например версия "спорт" която втвърдява окачването и дава възможност на водача да се изживява като състезател. И все пак не това е стихията на този автомобил, създаден заради лукса и комфорта, а не за спортни постижения. Дали ще има успех в Европа е трудно да се каже, но с азиатската "тактика на капката" и с изключителното качество на този автомобил, нищо чудно японците да започнат да променят традициите и в Европа.Виж още снимки на Lexus IS 250/350 в галериятаКонкурентът Infiniti G35
0 от 500