IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

VW GOLF 2007 – НОВИ МОТОРИ И НОВИ ДЕТАЙЛИ

В края на май започва новата моделова година за най-продаваният автомобил в Германия VW Golf. Промените засягат гамата на моторите. Базовият двигател вече става 80 коня, а новият TSI вече може да се поръчва. Някои детайли също търпят промени.

VW GOLF 2007 – НОВИ МОТОРИ И НОВИ ДЕТАЙЛИ
Голфът предлага вече по-голям избор в гамата на моторите. Към познатите машини се прибавя и т.нар. "Twincharger" (TSI), който наскоро грабна наградата Международен двигател на годината  ("International Engine of the Year Award"). Този мотор има работен обем от само 1.4 литра, но мобилизира максимална мощност от 140 к.с., благодарение на двойното зареждане на Турбо и Компресор.      
Машината има 220 Nm максимален въртящ момент между 1500 и 4000 оборота и ускорява Голфа до 100 км/ч за 8.8 секунди. Максималната скорост на автомобила с този мотор е 205 км/ч, а средният разход е 7.1 л/100 км.
"Туинчарджър"-ът има и версия със 170 коня, при която максималният въртящ момент е 240 Nm в диапазона между 1500 и 4750 оборота в минута. Ускорението до 100 км/ч тук става за 7.7 секунди, максималната скорост е 218 км/ч, а средният разход е 7.3 литра. Цените на двете версии в Германия са изненадващо близки за двете версии - моделът със 140 коня започва от 20375 евро, а този със 170 коня - от 22500 евро.
Същевременно в гамата на моторите се запазва и конвенционалния 2.0 FSI със 150 к.с., който с изключение на малко по-високата максимална скорост и субективно приятното усещане за по-голям обем на мотора има по-лоши характеристики от номинално по-малкия TSI. За сметка на това FSI може да се поръчва със шестстепенна автоматична скоростна кутия, докато Туинчарджър-а - само със шестстепенна ръчна. Втората новост при моторите засяга базовия агрегат, който през изтеклата година, по данни на Фолксваген, е предпочетен от 27% от купувачите. Това е конвенционален мотор, който също има обем от 1.4 литра, а максималната му мощност вече става 80 к.с. (до сега моторът имаше 75 коня). Максималният въртящ момент на този базов двигател се повишава до 132 Nm (126 Nm), ускорението до 100 км/ч вече отнема 13.9 секунди (вместо досегашните 14.7), а средният разход се повишава до 7.0 литра/100 км (при досегашни 6.8л). Максималната скорост също е леко подобрена - 168 км/ч, вместо 164 км/ч. Цената на този най-слаб Голф в Германия тръгва от 15625 евро за версия Trendline. Цената на модела с три врати се е повишила от представянето на пазара с 405 евро.  
Към новостите за модел 2007 се числи и автоматичното активиране на аварийните светлини при силно натискане на спирачките и нови облегалки за главите, които трябва да повишат сигурността при удар отзад. Това не звучи особено достоверно като се има предвид, че същевременно бяха извадени от употреба „активните" облегалки за главите от съображения, свързани с намаляване на разходите.
0 от 500