fallback

Seat Ibiza 1.4 16V vs Skoda Fabia 1.4 16V

Допреди няколко години сравнението не би било много интересно, доколкото ставаше въпрос за два много подобни автомобила.

Днес Ibiza и Fabia имат много по-малко общо, отколкото може да се очаква от два автомобила от един клас и един концерн. Всеки от автомобилите има свой стил, но разликите не идват само от дизайна. Философията на Ibiza залага на динамика и спортен вид, докато Fabia залага на практичност. Дизайнът на Ibiza определено е по-интересен. Колата е по-широка и по-ниска от Fabia. Във външния вид чешкият автомобил залага на по-голяма конвенционалност и дори консерватизъм, но дизайнерите използват и така наречения „ефект на MINI”, който се вижда при версиите с бял покрив. В интериора трудно може да бъде излъчен победител. И двата автомобила предлагат модерен и добре изработен от качествени материали интериор. При Ibiza част от оборудването (радиото и управлението на климатика) са по-лесно достъпни за водача. Като цяло таблото има по-модерен и динамичен вид в сравнение с това на Fabia. Чехите са заложили отново на по-консервативен вид, но в същото време утвърден през годините и постигнал определен успех. Показанията на инструментите при Fabia са по-ясни и по-лесно възприемани от водача. Когато става въпрос за обем на каросерията, предимството е определено за Ibiza. Колата се прави на новата платформа на групата VW за малки автомобили (Fabia използва все още старата). Особено предимство има Ibiza на широчина, като и отпред и отзад, на равнището на лактите на пътниците има повече място с 60 мм в сравнение с Fabia. За сметка на това обаче, над главите на задните пътници във Fabia има повече пространство с цели 40 мм. Като цяло обаче пътниците в Ibiza имат чувство, че се намират в автомобил от по-висок клас. Това се дължи и на по-големите седалки в испанската кола. Предимство за Ibizа е и по-добрият поглед към пътя, докато при Fabia предното стъкло е по-малко и по-наклонено напред. Това влошава погледа на водача нагоре (например ако сте спрели под светофара). Видимостта назад е подобна и при двата автомобила, като е на средно равнище в своя клас. При багажниците определено предимството е за Fabia. По-голям обем и по-лесно достъпен багажник предлага Fabia. Размерите са при Fabia 300/1000 литра, при Ibiza 284/900 литра. Шкодата има и по-обемен отвор на багажника и в него могат да се превозват по-високи предмети в сравнение с багажника на Ibiza. Вече споменахме, че Ibiza се произвежда на новата платформа на групата VW за малки автомобили. Макар окачването на двете коли да е идентично с McPherson отпред и стандартни рамена отзад, новата платформа на Ibiza й дава предимство по отношение поведението на пътя. Колата леко следва посоката задавана от предните колела. Това личи особено при по-спортно каране, където определено Ibiza е по-добра. При двата автомобила кормилната система е много точна. При Fabiа леко се оперира със скоростната кутия и педалите, но това не допринася за по-спортно поведение на автомобила. Като цяло изпитвате удоволствие от управлението и на двата автомобила. Базисните двигатели на двете коли са идентични – 1.4 бензин с 16V и мощност 63 kW при 5000 об/мин, максимален въртящ момент 132 Nm при 3800 об/мин. При по-високи скорости предимство има Ibiza защото Fabia макар и с малко е по-тежка. Ibiza има собствено тегло 1025 кг, Fabia 1060 кг. Аеродинамичният шум е по-малък при спортната каросерия на Ibiza, където и моторният отсек е обезшумен по-добре. И в двата автомобила обаче шумът при 100 км/час е приемлив. Разходът на гориво би трябвало да е изравнен, но има и по-отчетливи отлики. При 100 км/час Ibizа постига отличен разход от 4.9 литра бензин А95. Когато скоростта достигне разрешените на магистрала 130 км/час, разходът се повишава до 7.8 литра. Оборотите при първия случай са окло 3 000, при втория 3 800. При Fabiа е измерен разход от 5.1 литра при скорост 100 км/час и 8.2 литра при 130 км/час. Разликата идва отново от по-високото тегло и по-ниската аеродинамика на Fabia. Базисното оборудване на двата автомобила е доста близко, но при Seat повече неща са срещу доплащане. Цената на Seat Ibiza в Европа е по-висока с около 1000 евро. Seat Ibiza 1.4 16V Reference ПлюсовеОтлично поведение на пътяТочни скоростна кутия и кормилна системаПревъзходно качество на изработкаНад средната в класа безопасностУдобни седалкиМного добра видимостЧувство за управление на кола от по-висок класМного добри резултати от теста Euro NCAP МинусиПо-трудно достъпен багажникМалко място над главите на пътниците на задната седалкаПредпазните колани отпред не се регулират на височинаПо-висока ценаSkoda Fabia 1,4 16V AmbienteПлюсовеКачествени материали и добра изработкаПо-голям и по-лесно достъпен багажникПовече място над главите на пътниците на задната седалкаТочни скоростна кутия и кормилна системаДобро поведение на пътяОптимално стандартно оборудванеПо-голям избор от екстри срещу доплащанеМинусиПо-лоша видимост напред и нагореПо-тясно пространство отпред и отзадАвтомобил по-скоро за 4, а не за 5 пътнициДясното коляно на водача в неприятна близост (дори допир) до таблотоПо-висок разход на гориво 
Тагове:
fallback
  • #7
    stoci ( преди 15 години )
    от 5 години карам все служебни автомобили сеат ,първо ароса,а после две ибизи.като всеки служебен авотомобил съм ги подлагал на такова тормозене и експлоатиране на автомобила и направо съм възхитен от неговата издръжливост.само смяна на масло и наливане на бензин,нищо друго,един два проблема само с елекрониката но са несъществени,та моето мнение е че са изключително здрави и надеждни автомобили,това е ибизата преди този модел,а според мен тази би трябвало да е още по здрава и надеждна,с нетърпение чакам да я подкарам като служебна когато ми я сменят старата с нова през юни,че тогава изтича лизинга на старата
  • #6
    gogi ( преди 15 години )
    фабиата не може да е конкуренция тук..
  • #5
    badi ( преди 15 години )
    Bati skapaniq dvigatel samo pri leko prinavene na granicata ot 3000rpm diga razhoda ot 5 na 8 . Seat i Skoda samo da si bqha pravili dvigatel 6te6e da e po dobar.
  • #4
    Анонимен ( преди 15 години )
    Само фабията.
  • #3
    Faro ( преди 15 години )
    За дизайна си прав Много хора бяха отблъснати от дизайна на новата фабия. Старата беше къде по-привлекателна. Возил съм се на таксита Фабия. От тази кола по твърдо окачване не познавам.Аз гласувам за Сеата!
  • #2
    Анонимен ( преди 15 години )
    Учудвам се как успяха дизайнерите да направят това смешно купе на Фабия-та? Отвратително грозно откъдето и да го погледнеш, особено отзад. Първият модел изглежда по-добре. Виж, Ибиса-та е друго нещо, и не само новия модел.
  • #1
    Анонимен ( преди 15 години )
    А какво ще стане, ако се добави в сравнителния анализ и фактора "надеждност"?
fallback
Последни