IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ОТ УТРЕ ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ КОЛАНИ И В АВТОБУСИТЕ В ЕС

От вторник, 09.05. във всички страни на Европейския съюз става задължително ползването на колани не само в леките автомобили, но и в автобусите, в които има монтирани предпазни колани. Това решение бе съобщено от Европейската комисия, като според експертите там, то би предпазило от смърт и тежки наранявания хиляди хора годишно.

ОТ УТРЕ ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ КОЛАНИ И В АВТОБУСИТЕ В ЕС
Според досегашните правила ползването на предпазни колани е задължително в автомобилите до 3.5 тона, като това не засягаше задните места в автобусите с повече от 9 места и в туристическите автобуси. От вторник новото правило задължава всички на територията на ЕС да ползват монтираните предпазни колани във всички превозни средства, т.е. и в туристическите автобуси, където има монтирани предпазни колани. Говорител на ЕС съобщи, че до края на тази година предпазни колани трябва да бъдат монтирани във всички туристически автобуси и минибуси пътуващи на територията на ЕС. От началото на 2007 г. няма да бъде разрешено движение по пътищата на ЕС на автобуси без монтирани предпазни колани. Комисарят по транспорта Жак Баро заяви, че това решение ще предпази живота на хиляди хора. Макар смъртните случаи в следствие на катастрофи по пътищата в ЕС да са намалели от 50 000 в 2001 година на 41 000 миналата година, все още неизползването на защитните колани е втората най-често срещата причина за смърт по европейските пътища. Първата е прекалено високата скорост, а трета употребата на алкохол. Според европейските експерти новото правило за използване на предпазните колани в автобуси може да снижи жертвите при пътно-транспортни произшествия с 5500 годишно. Проблем обаче може да се окаже късият срок в който ЕК изисква оборудването на всички автобуси с предпазни колани. Досега само 12 от 25-те страни членки на ЕС са приели безусловно решението. Шест от страните в ЕС са помолили за някаква отсрочка, а останалите седем въобще не са реагирали на решението, което принуждава Европейската комисия да ги заплашва със санкции.
0 от 500