IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

СПИСАНИЕ FORBES СЧИТА ЗА БЕЗОПАСНИ САМО ЧЕТИРИ АВТОМОБИЛА

Американското списание Forbes всяка година прави списък на най-безопасните автомобили, продавани в Съединените щати. По мнението на експертите на списанието за 2006 г. като най-безопасни могат да бъдат определени само четири коли: Acura RL, Honda Sivic, Saab 9-3 и Volvo S80.

СПИСАНИЕ FORBES СЧИТА ЗА БЕЗОПАСНИ САМО ЧЕТИРИ АВТОМОБИЛА
Оценката е била направена възоснова на резултатите от краш-тестове, както и от отговорите на зададени въпроси на собствениците на автомобили от американската служба, подготвяща периодично анализи от мнения и оценки на потребителите. Тези ограничения са извадили от списъка на оценяваните автомобили за 2006 година такива коли, които със сигурност биха имали шансове за успех и в категорията безопасност, каквито са BMW серия 5 или Nissan/Infinity G35, за които все още няма проведени краш-тестове през тази година. Струва си да се отбележи големият успех на Хонда, заела първите две места, защото Аcura RL всъщност е американският вариант на европейската Honda Legend. Наред с Хонда голям успех завоюват и двете шведски автомобилни фирми, Volvo и Saab, които от години традиционно работят най-силно именно в безопасността, като до днес са успели да си извоюват име на най-добри в тази област. При това, специално за Volvo S80, в анализа на Forbes е попаднало първото поколение на автомобила, който вече има наследник, разполагащ с още по-добри качества. Като заключение от анализа за безопасност на съвременните автомобили, списание Forbes извежда тезата, че днес автомобилните фирми и потребителите отделят повече внимание на стила и максималната скорост на автомобила, отколкото на неговите качества подсигуряващи безопасност. Докато прототипите на безопасни автомобили почти никога не стигат до серийно производство, справка Ford S2RV (Safety Scientific Research Vehicle), то тези на супер-мощни автомобили почти винаги стигат до производство, пък било то и в ограничени серии, справка друг скорошен прототип на Ford - GT40. Списанието упреква фирмите, че насаждат това чувство чрез своите реклами, да се възприемат бързите и свръхмощни автомобили като нещо "секси", нещо "супер", като мечта и израз на успех, нещо, което никога не се случва с автомобилите залагащи на сигурността. Вероятно заради това единствено Volvo залага в рекламната си кампания на първо място на безопасността, нещо което не прави дори такава марка като Мерцедес. Това се дължи на факта, че безопасността все още не води непременно до печалба, докато високите скорости и лукса са пряко свързани с  възможно най-високите цени.
0 от 500