През втората половина на 2010 г. феновете на спортните SUV модели ще дочакат изцяло новото поколение на Cayenne.
Вече се знае, че автомобилът ще бъде по-нисък и по-къс от сегашния и главната му цел ще бъде да покаже нова динамика сред този тип автомобили.
BMW X6 през тази година доказа, че в този сегмент има място и за наистина спортни характеристики.
Първото поколение на Cayenne постави определени стилистични рамки в които ще влиза и второто. Това е традиция при Porsche, където спортните автомобили десетки години имат типична физиономия, а двигателят винаги е отзад. Наред с това, от Porsche обещават да представят по-икономични двигатели и няма да се задоволят само с първата дизелова версия на Cayenne. В Щутгарт вече са подготвили нова хибридна система, която
Cayenne ще сподели с
Panamera. През миналата година беше представена студията Cayenne Hybrid (бензинов двигател с шест цилиндъра и обем 3.6 литра и електромотор/генератор, разположен между бензиновия двигател и скоростната кутия). Студията имаше доста добра динамика и беше със среден разход на гориво 10 литра на 100 км. Сега от Porsche са си поставили за цел да постигнат при SUV модела среден разход от 9 литра на 100 км.
Появиха се и първите шпионски снимки на новото поколение Cayenne, от които може да се видят малко промени във външния вид. На първо място това са новите задни светлини, а останалите промени във външния вид ще бъдат сравнително консервативни. Porsche Cayenne се превърна в неочакван за много хора успех на фирмата. Посрещнат с противоречиви коментари през 2002 г., сега може да се отчете, че експанзията реализирана от фирмата през последните години определено се дължи и на този модел. При Cayenne за първи път бяха използвани редица общи технически системи с Volkswagen. Сега е ясно, че този път ще бъде продължен. През 2010 г., няколко месеца след появата на новото поколение на Cayenne, ще видим и новия
Touareg, около година след това ще се появи и новото
Audi Q7. И трите автомобила ще бъдат произвеждани на една и съща платформа.