IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ADAC – ЯПОНСКИТЕ АВТОМОБИЛИ ВЕЧЕ НЕ СА НАЙ-СПОЛУЧЛИВИ

Немският автомобилен клуб ADAC публикува редовната си годишна статистика за най-надеждните автомобили. Това е известната класация по марки и модели на автомобилите, според нуждата им от посещение в сервизи през 2005 година.

ADAC – ЯПОНСКИТЕ АВТОМОБИЛИ ВЕЧЕ НЕ СА НАЙ-СПОЛУЧЛИВИ
Статистиката е направена на основата на 1 960 000 намеси на сервизните коли на ADAC по пътищата на Германия. Тази статистика, заедно със статистиката от станциите за технически контрол (TUV) служат като най-добрите показатели за подреждане на автомобилите в Германия по степен на надеждност. Новото в сравнение с други години сега е това, че японските автомобили вече не са безпроблемни победители в класацията. Това поне показва статистиката на ADAC, тази на TUV ще имаме на разположение по-късно. Статистиката на автоклуба се основава на повиквания от закъсали по пътя автомобили, като в нея се включват само автомобилите на възраст между 1 и 6 години, от които годишно има поне 10 000 продадени броя в Германия. Тези критерии се изпълняват от 78 модели автомобили, които са влезли в класацията на ADAC. При малките автомобили няма разлика при подреждането в сравнение с миналата година. Води Ауди А2 пред Mini. Единствената разлика е, че на трето място вече е Honda Jazz, която миналата година беше № 7 в класацията. Интересно е, че Мазда 2 заема, заедно с Фиат Пунто, последно място по надеждност сред малките автомобили. Фирмата се реваншира обаче при ниската средна класа, където Мазда 3 е на първо място, като най-надежден и сполучлив автомобил. На другия край сред автомобилите в този клас е Фиат Стило, който замества друг модел на групата - Фиат Браво/Брава. В тази група ADAC констатира подобрение в качеството на Рено Меган и Канго. Подобрението важи най-вече за моделите им след 2003 г. Както и при малките автомобили и в средната класа на първите места са по-скъпите модели. За качеството явно трябва да се плаща. След корекциите в електрониката, на първо място в този клас е Мерцедес клас С, пред БМВ серия 3 и Ауди А4. Лидерът от миналата година Мазда 6 вече е на 4 място. Макар Рено Лагуна да остава на последно място, и при този модел статистиката на ADAC показва подобрение. При луксозните автомобили начело е Ауди А6, следван от Мерцедес клас S и клас Е. При кабриолетите най-добре е БМВ серия 3, при SUV автомобилите начело е Toyota RAV4, а при MPV автомобилите води Mazda Premacy. Според опита на немските автомеханици от ADAC най-често повреди дава електротехниката - 35% от всички проблеми идват от нея. След това са проблеми със запалването - 14.6% и повреди в мотора - 7.7%. Ето как изглежда класацията на ADAC за най-надеждни автомобили през 2005 г. Показателите са брой повреди на 1000 автомобили от същия модел и година на производство.
Малки автомобили2000-2005 г.г.Ниска средна класа2000-2005 г.г.2000-2005 г.г.Средна класа
0 от 500