Вероятно този въпрос си задават много от клиентите на BMW М (спортните автомобили на Баварската фирма).
Докато продажбите почти на всички производители, включително и тези на
BMW падат, продажбите на
BMW M растат. Икономическите условия може да се влошават, финансовата криза може да прави лизинга труден и скъп, но за купувачите на BMW M кризата има други измерения и лизингът не е нужен за покупката на желания автомобил.
За 11-те месеца на тази година от BMW M-Division са продали с над 50% повече автомобили в сравнение със същия период на миналата година. От януари до ноември 2008, BMW са продали 22 340 автомобили от свои M-модели, докато за същия период на миналата година са били продадени 14 092 М-модела. Само през ноември 2008 (най-лошият месец за индустрията от десетки години насам) са закупени 1,900 BMW M автомобили. „Фактът, че нашите дилъри успяват да реализират значително по-голямо количество автомобили в сравнение с миналата година при толкова драматично влошаване на икономическата обстановка по света, показва привлекателността на автомобилите със знак BMW M”, казва Лудвиг Вилиш (Ludwig Willisch), президент на BMW M GmbH.
Според експерти, главната причина за успеха на автомобилите BMW M, се дължи на
новия M3, който сега се предлага в три варианта –
купе,
седан и
кабриолет. Спортния модел на Серия-3 на Баварската фирма се продава значително по-добре през първата година от появата си на пазара, в сравнение с продажбите регистрирани при появата на неговия предшественик. Сега спортната дивизия на BMW предлага седем M-модела, включващи освен трите версии на M3, също и
BMW M5 седан и комби, както и
M6 купе и кабриолет. Като цяло продажбите на BMW не са пожалени от кризата и за 11-те месеца на година са се понижили с 3.5% в сравнение с 11-те месеца на 2007 г.