От 1999 г. насам BMW успя да удвои продажбите си. Сега по думите на Норберт Райтхофер (Norbert Reithofer), шеф на Баварската фирма, „BMW изживява най-голямата криза в своята история”.
Пред немския Spiegel Райтхофер обяснява, че огромната част от продажбите на BMW се осъществяват чрез лизингови схеми. Сега световната финансова криза буквално помита тези схеми и фирмата се изправя пред невъобразими допреди няколко месеца проблеми. В тази ситуация обаче в BMW не са сами. Шефът на Daimler Дитер Цетче (Dieter Zetsche) призна, че ситуацията е „най-лоша от Втората световна война досега”. Всичко това предвещава нови съкращения във фирми като
Mercedes и
BMW. Не е задължително обаче, кризата да засяга само производителите на скъпи и луксозни автомобили. Дори при
Volkswagen, който предлага много по-широк моделен ред, са загрижени за бъдещето. „Досега не сме се сблъсквали с подобен тип криза”, казва президентът на VW Мартин Винтеркорн (Martin Winterkorn). Според него вече не е възможно фирмите да избегнат болезнени съкращения и трудни ограничения.
Според New York Times, производителите на луксозни автомобили като BMW и Mercedes вече са натрупали огромни обеми от нереализирани автомобили по пристанищата на САЩ. Но не са само те. Буквално хиляди автомобили от
Toyota и
Nissan запълват пристанището на Лонг Бийч, Калифорния. В последните дни Mercedes, Toyota и Nissan са поискали да наемат нови площи за да складират непродадените автомобили. Наскоро вицепрезидентът на Toyota Митцуо Киношита характеризира сегашната ситуация като „криза, чийто магнитуд не е познат в досегашната история на бранша”. Вече е ясно, че няма производител, който да е имунизиран срещу колапса и кризата изживявана от пазарите в Америка, Европа и Азия.