IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW 3 COUPE – ТОВА Е НОВАТА ГЕНЕРАЦИЯ

Подсилени мотори, задвижване на четирите колела и по-високи цени. След лимузината и комбито, купето е третият вариант на каросерията на Тройката на BMW. Най-мощната версия е с Bi-Turbo.

BMW 3 COUPE – ТОВА Е НОВАТА ГЕНЕРАЦИЯ
На пръв поглед автомобилът е лесно разпознаваем като BMW3, но много от детайлите са напълно различни. Това се отнася не само за предните и задните светлини, но и за капака на мотора, оформлението на предницата, външните огледала и т.н., които се различават от вече познатия дизайн. Особено силно се различава формата на стоповете, което от гледна точка на критиките по отношение формата на задните светлини на лимузината не е случайно. Освен с нов дизайн стоповете на купето се характеризират с LED техника, която осигурява повече светлина при движение назад или при пускане на мигачите. 
Чисто субективно предницата също е спечелила от преоформянето на фаровете в областта на мигачите, малко по-тънката радиаторна решетка и новия контур на капака на мотора. Там е прикрит, но все пак видим, асиметрично както и преди сензорът на темпомата за дистанцията. Автомобилът е четириместен, обемът на багажника е 440 литра или само с 5 литра повече от този на Мерцедес CLK, макар че BMW го определя като „най-добър в този клас". Интериорът съответства на познатата линия. Новост е един светлинен кант за вътрешната част на вратата, който може да се поръчва като екстра. За първи път BMW прибягва и до „подавач" на коланите за пътниците отпред, какъвто има и в Мерцедес. Джобовете във вратите са с капаци, а различни детайли в интериора като дръжките и механизмите за отваряне на вратите, както и решетките на въздушната система са хромирани. Инструментите на таблото се характеризират с по-малки скали на двата кръгли „часовника" по средата. Само при бензиновите версии индикаторът за моментен разход е заменен от индикатор за температурата на маслото в долната част на оборотомера. В топмодела скалата на километража стига до 280 вместо до 260 км/ч както до сега, а оборотомерът - до 8000 вместо 7500 оборота. 
Въпреки „липсващите" две врати, купето е само с 10 кг по-леко от лимузината. Разпределението на тежестта си остава типично за BMW 50 : 50. Размерът на колелата е порастнал до 17 цола (225/45) при всички варианти, което от една страна си има дизайнерски причини, а от друга е изискване и за по-голям спирачен апарат.  

В областта на технологиите си заслужава да се спомене възможността за задвижване на четирите колела "xDrive", за първи път в купе на BMW3. Като екстри могат да се поръчат „активен волан" и „бърз автоматик", а двустепенната светлина на стоповете при спирачки е серийна. Фаровете са би-ксенон, но „завиват" само срещу доплащане.
От гледна точка на задвижването баварците са се погрижили за новости в купето. Най-важната е новата версия на 3.0 литровия шестцилиндров мотор, който беше представен самостоятелно преди няколко седмици. Технологията залага на пиезо-директно впръскване и би-турбо. Резултатът е 306 к.с. и 400 Nm максимален въртящ момент в много широк диапазон на оборотите. Подобни стойности до този момент бяха запазени само за осемцилиндрови мотори. За този мотор производителят дава 9.5 литра среден разход на гориво, което е съвсем приемливо, предвид техническите му характеристики. Означението на топмодела „335i" вкарва неподготвените в заблуда, относно кубатурата на мотора. По-надолу следва 330i, който разполага с 272 к.с. (231 в стария модел) - стойност, която съответства точно  3.5 литровия V6 на конкуренцията от Щутгарт. Средният разход тук е 8.8 л/100 км. Третият мотор в гамата е 2.5 литров шестцилиндров, който (както и при лимузината) разполага с 218 к.с., а средният му разход е 8.4 л/100 км.  Почти по 2 литра по-малко харчи дизелът: 330d с 231 к.с. има среден разход от 6.5л/100км, а като динамични характеристики се намира по средата между 325i и 330i. Този мотор със сигурност също може да посрещне повечето претенции за бързина. Очаква се и М - версия на купето, евентуално 323i (177 к.с. шест цилиндъра), докато двата четирицилиндрови варианта 320d и 320i със сигурност ще предложат на по-късен етап по-икономични параметри. Базовите цени на новото купе в Германия за версиите със задно предаване започват в диапазона от 35 850 до 43 200 евро. Виж повече снимки в галерията
0 от 500