През пролетта на следващата година ще се появи Toyota Auris с изцяло нов двигател.
Това ще е агрегат с по-малък обем, но с по-висока мощност е с по-висок максимален въртящ момент в ниските обороти. С двигателят 1.33 Dual VVT-i Toyota показва, че така напечения „даунсайзинг” (намаляване работния обем на двигателя), не е свързан непременно с въвеждането на турбо версии.
Новият мотор с интелигентно променливо време за отваряне и затваряне на клапаните ще замени досегашния базисен двигател при
Auris. Характеристиките на новия двигател с по-малък обем са по-добри от тези на 1.4 VVT-i, който ще замени. Мощността е по-висока, като от 71 kW достига 74 kW, а максималният въртящ момент при новия агрегат е 132 Nm вместо 130 Nm. При това максималният въртящ момент вече е наличен от 3800 об/мин, а досега при 4400 мин. От Toyota заявяват, че новият двигател 1.33 Dual VVT-i има по-ниско потребление със 17% в сравнение с досегашния 1.4 VVT-i. Това значи, че средния комбиниран разход ще бъде в рамките на 5.1 литра на 100 км. Наред с по-добрите характеристики новият двигател има и по-компактни размери. Той е по-къс с 54 мм, по-тесен със 127 мм и има по-ниско тегло с 13 кг. Така размирите му са близки до тези на малкия агрегат с три цилиндъра и обем един литър. Двигателят е доста тих, особено при стартиране.
Наред с всичко останало в редица европейски страни той влиза в по-долна група и позволява по-ниски стойности на задължителната годишна застраховка. Новият двигател на Toyota 1,33 Dual VVT-i (74 kW) ще се комбинира при Auris с механична скоростна кутия от ново поколение с шест предавки. Нейните размери са по-компактни от тези на досегашната и тя ще бъде изработвана в Полша.