Голяма част от удоволствието от управлението на новата Toyota Camry идва от качествата на двигателя. Той също така е нов V6 с обем 3.5 литра и мощност от 268 к.с. Има двойни камери над цилиндровите глави и по 4 клапана на цилиндър, които работят с технологията на Тойота VVT-i (Variable Valve Timing with intelligence). Двигателят предлага гладък ход и в същото време забележима мощност. Допълнителна сигурност внася и системата на Тойота за контрол на стабилността (VSC). Toyota Camry се предлага и в по-слаб вариант с 4 цилиндров двигател, имащ мощност 158 к.с. и петстепенна ръчна или автоматична скоростна кутия. Качествата на този автомобил, макар и доста по-различни от този екипиран с V6 агрегат, също така са добри, а поведението му на пътя запазва спортните си характеристики. Предимство при него е относително ниското потребление на гориво - 9.8 литра на 100 км градски цикъл и 6.5 литра на 100 км извън града. При шестцилиндровия двигател тези стойности са съответно 10.7 и 7.7 литра на 100 км. Toyota Camry e може би най-добре екипирания седан от среден клас. Дори в базисното обзавеждането не липсва нищо, като се започне от автоматична климатична система с филтър за купето, аудиосистема с радио, CD и MP3 player и жак за i-Pod и се сигне до телескопичен волан, електрически прозорци, автоматично заключващи се врати, отваряне без ключ, темпомат, електрически външни огледала и пр.В по-горните степени на оборудване екстрите естествено са още повече. Най-евтината версия на Toyota Camry в Америка започва с цена от 25 800 долара, а най-скъпата стига до 42 000 долара. С това което предлага, новото поколение на Toyota Camry няма как да отстъпи първото място по продажби в Америка сред седаните от среден клас.