Днес станаха известни някои подробности от новата система за оценка на резултатите от краш-тестовете провеждани по методиката Euro NCAP.
В официално съобщение до пресата се казва, че главната разлика на новата методика е във формирането на общата оценка за безопасност на автомобила. Тя ще бъде повлияна освен от сегашните три базови категории (защита на възрастните пътници, защита на децата в колата и защита на пешеходците), още и от резултатите показани от автомобила в нова, четвърта категория, наречена „системи за активна безопасност”.
Тук ще се дава оценка на база на наличните (или отсъстващи) системи за предотвратяване на аварии или за намаляване на последствията от тях. Според представител на организацията Euro NCAP, „автомобили които например нямат в оборудването си система за контрол на стабилността, няма да могат да получат максималния брой от пет звездички при тестовете още през следващата 2009 г.” Резултатите от първите тестове изпълнени по новата методика ще се появят през февруари. „Няма съмнение, че новата методика ще изисква от производителите допълнителни разходи за повишаване безопасността на техните модели. В същото време обаче, тя позволява да бъдат поощрявани тези от тях, които внедряват нови системи за безопасност в масовото производство на автомобили”, заяви генералният секретар на Euro NCAP Мишел Ван Ратинген (Michiel Van Ratingen). „Главното е потребителите да бъдат сигурни в обективността на нашите оценки и в това, че те отразяват реално безопасността на новите модели”, допълва той.