IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

RUSSO-BALT „ЗАВРЪЩАНЕТО”

Това е едно наистина дълго завръщане, продължило 80 години. Автомобилната фирма от Литва, най-старата в целия бивш Съветски съюз, престава да произвежда автомобили през 1923 г.

RUSSO-BALT „ЗАВРЪЩАНЕТО”

RUSSO-BALT „ЗАВРЪЩАНЕТО”През 2003 година, се появява наследникът, регистриран като A-Level. Още веднага след появата си, фирмата прави шокиращи промени във дизайна на Волга ГАЗ 21, като я превръща в невероятно ретрокупе, оборудвано със съвременни технологии. Една година по-късно A-Level закупува правата на Russo-Balt и старата фирма възкръсва. Регистрирана е в Германия. Първоначално произвежда само най-различни видове ремаркета. След това започва да произвежда индивидуални автомобили по поръчка, основно от композитни материали. През цялото време обаче, новата фирма се занимава с главната си цел - развойна дейност за нов автомобил. Финансовата инжекция идва от четирима руснаци, живеещи в Германия. RUSSO-BALT „ЗАВРЪЩАНЕТО”Така през 2005 година след дългото прекъсване се появява нов модел на една от най-старите автомобилни фирми в Еврапа - Russo-Balt Impression. Първоначално идеята е новият Impression да бъде показан в Женева, но поради организационни проблеми това не става. Сега премиерата на Russo-Balt Impression ще бъде на 22 април, на традиционния конкурс за елегантен автомобил (Concorso d'Eleganza Villa d'Este) в италианският град Комо. Екстремният автомобил в ретро стил, дълъг 5300 мм и широк 1800 мм предлага четири места. Човек се чувства изключително комфортно в него, защото колесната база е близо 3 метра. В известна степен автомобилът напомня легендарното Bugatti 41 Royale. Новото купе използва шасито и ходовата част от Mercedes-Benz CL 65 AMG. Няколко други детайли идват от Порше. Купето е изработено от въглеродни композитни плоскости, развити съвместно с немската фирма GERG, която има опит от автомобилите на Формула 1. Двигателят има 12  цилиндъра и мощност от 555 к.с. По всяка вероятност монтажа на Russo-Balt Impression ще става именно в завода на GERG в Мюнхен. RUSSO-BALT „ЗАВРЪЩАНЕТО”Фирмата ще има представителства в Москва, Монако и в някое от арабските емирства. Годишно ще се прозвеждат до 10-15 броя автомобили, като производството на всеки един от тях ще трае 12 месеца. Всяко от тези автомобилни бижута ще бъде оформяно според личните предпочитания и вкусове на клиента. В момента вече е започнало производството на три автомобила, като все още не е решено как да се казват. Името Impression e прието само за да обозначи концепцията. Според собствениците на Русо-Балт главни конкуренти ще им бъдат Noble, Spyker и Lotus. От фирмата планират официалната премиера на "серийно" произвеждания автомобил да бъде през 2009 г., т.е. на 100 годишния юбилей от започване производството на автомобили във фабрика Русо-Балт през 1909 г. RUSSO-BALT „ЗАВРЪЩАНЕТО”Историческа справка: Литовско-руската фирма Russo-Balt възниква през 1907 г. в Рига. Само след две години в нея е произведен първият автомобил, който има карбураторен мотор. Следват и други модели. Най-големият успех е постигнат през 1912 г., когато модел на Русо-Балт печели награда на рали Монте Карло. До превръщането на завода във военен фирмата е произвела 623 автомобила. След 1918 г. фирмата престава да произвежда леки автомобили и започва да подготвя бронирани автомобили за армията. Това производство съществува до 1922 г. в Санкт Петербург, а малко преди края и в БТАЗ Москва. През 1923 г. марката Русо-Балт престава да съществува, за да възкръсне през 2003 г.

0 от 500