IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

KIA RIO – КРАЧКА НАПРЕД В СЕГМЕНТА НА ЕВТИНИТЕ АВТОМОБИЛИ

Когато се оценява автомобил като Киа Рио винаги има опасност високомерно да се наблегне на това, което не му достига и да се подмине, това което такъв автомобил всъщност предлага.

KIA RIO – КРАЧКА НАПРЕД В СЕГМЕНТА НА ЕВТИНИТЕ АВТОМОБИЛИ
Веднага трябва да се каже, че Киа Рио е компактен хечбек, предназначен за хората нежелаещи /или неможещи/ да влизат в големи разходи за нов автомобил. Новото поколение на Рио е определено крачка напред в сравнение с предходното. Оборудването, макар и недостатъчно според средните стандарти на новите европейски автомобили, е по-богато, използваните пластмаси в интериора са по-малко твърди и некачествени, дизайнът несъмнено е по-привлекателен. Новата Киа Рио всъщност има доста малко общи неща с предходната. Това е един изцяло нов модел, със стилистика доста по-добра от предишната. Най-голямата разлика обаче, е в моторизацията и поведението на пътя. Старата версия на Рио беше тромава, не й достигаше мощност и се подчиняваше трудно. Новият модел има също така базисен двигател с обем 1.6 литра, но вариращите клапани повишават мощността до 110 к.с. Повишен е и максималният въртящ момент. Това е довело до значителна промяна в поведението на пътя. Динамиката се е увеличила, колата е значително по-послушна. Двигателят обаче е все така шумен и издава непривични звуци, особено при високи обороти. Разходът на гориво е също така подобрен. Според производителя при градски цикъл на управление е 7.4 литра, а при извънградско управление 6.2 литра на 100 км. Скоростната кутия е доста по-точна от предишната и макар ходът на лоста за превключване да е по-дълъг, точността се запазва. Петата скорост е дълга и предлага едновременно динамика и ефективност. Окачването (тип МакФерсън отпред и торсионно отзад) не е на равнището да кажем на японските автомобили от този клас, но е достатъчно добро за шофьорите, които не управляват автомобилите си в спортен стил. Спирачната система е относително добра, може да се определи като имаща средни качества в сегмента. От 100 км/час до спряло състояние са й нужни 45.89 м, което е с около 2.5 метра повече от потребното на Тойота Ярис. Размерите на новото Рио са, дължина - 3990 мм, широчина 1695 мм, височина 1470 мм и колесна база 2500 мм. Увеличената колесна база дава по-добри възможности за комфортно пътуване. Интериорът с двуцветна тапицерия е по-приветлив. Обемът на багажника е 447 литра, като има възможност задните седалки да се преместят напред и пространството да стане по-голямо. За да обобщим, Киа Рио няма големи претенции, тя не може да се конкурира с лидерите в компактния клас на хечбека. В същото време обаче, това е един добре изработен автомобил за парите на които се продава и е крачка напред в сегмента на нискобюджетните коли.Може би Ви интересува и това
0 от 500