IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

RENAULT ESPACE – ИЗКУСТВОТО ЗА МОДЕЛИРАНЕ НА ПРОСТРАНСТВОТО

Когато става дума за големи еднообемни лимузини, Рено е пред всички конкуренти в Европа. Моделът Espace се произвежда от 1984 година и до този момент повече от 1.1 милиона екземпляра са свалени от конвеира. Сега започват продажбите на актуализираната, четвърта генерация на семейния автомобил. 

RENAULT ESPACE – ИЗКУСТВОТО ЗА МОДЕЛИРАНЕ НА ПРОСТРАНСТВОТО
Когато автомобилите биват разкрасявани около средата на жизнения цикъл на модела се говори за фейслифт. Точно това се случи и на Рено Espace след четири години производство. Всъщност физиономията на автомобила е почти непроменена. „Клиентите харесват Espace такъв, какъвто е", се казва по този повод в прессъобщението на Рено. Клиентите не харесват обаче, калпавия механизъм, който досега служеше за демонтиране на отделните седалки от шините, а също и за обратното им закрепване на пода на вана. В освежения модел това нервиращо устройство е подменено. Сега вече не е необходимо седалките да бъдат захващани за релсите на пода на точно определена позиция, а могат да бъдат прикрепени към новите „варио - шини" на всяко място. Може да звучи банално, но теглото от 25 кг, колкото тежи седалката на Espace, също представлява облекчение при превръщането на автомобила от пътнически в лекотоварен или обратното. Въпреки че серийно Espace  се продава като петместен автомобил, могат да бъдат инсталирани още две места. За сигурността на шестото и седмото място се грижи удължена въздушна възглавница за главите, което обаче струва около 300 евро допълнително. Самата допълнителна седалка също се доплаща. Кокпитът също е претърпял леки промени. Централната конзола е с нов дизайн. Както и преди има много места за поставяне на различни предмети и един централно разположен борд за инструментите на таблото. В него е интегриран и 7-инчовият цветен монитор на навигационната система, която струва допълнително около 2200 евро заедно с аудиосистемата със CD-changer и Bluetooth. Малко дразни неизгодното разположение на лостчето за управление на чистачките, което се пада точно зад дистанционното на радиото.  При моторите също има новости. Вече се предлага нов дизелов агрегат в две нива на мощност. 2.0 литровият четирицилиндров комън-рейл с турбо и четиривинтилова техника има 150 или 173 к.с. и разполага серийно с филтър за твърдите частици. Може да се предположи, че версията със 150 к.с. ще се продава най-често. Машината е достатъчно мощна, работи тихо и много култивирано. Средният разход, според Рено е 7.6 л/100 км. Espace е автомобил за хора, които обичат да пътуват с компания. Защо иначе човек би си купил толкова голяма кола? Усещането вътре няма нищо общо с прекалената твърдост при много семейни ванове. Пътуването е релаксиращо и комфортно, но един от недостатъците на вътрешното пространство е прекалено малкото разстояние между пода на автомобила и повърхността за седене на втория ред. Много високи пасажери на втория ред трябва да сгъват колената си прекалено силно, но техният комфорт е пожертван в името на многофункционалността на интериора. При слизане помагат удобни и стабилни дръжки на колонките. 

Както и досега, това, което впечатлява най-силно при Espace е многообразието. На разположение има например осем мотора - три бензинови и пет дизелови. Автомобилът се представя в два варианта - Espace с дължина 4.65 м и Grand Espace с дължина 4.85 м (с около 1500 евро по-скъп). Към това прибавете пет варианта на обзавеждане, четири пакета оборудване и многобройни допълнителни опции. Grand Espace, 20 см по-дългата версия дава повече пространство за третия ред седалки срещу 1500 евро повече.Серийно всеки Espace  разполага с шест еърбега, ABS, ESP, CD-аудиосистема, електрически стъкла отпред и отзад, климатик, електрически нагреваеми външни огледала, както и с чипкарта, която играе ролята на ключ.
0 от 500