IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Общ поглед към салона в Париж

През тази година Автомобилният салон в Париж се случи в трудно за автомобилната индустрия време.

Общ поглед към салона в Париж
Изложението се провежда веднъж на две години. Решението се оказа добро и така двата най-големи есенни салона в Европа, тези във Франкфурт и в Париж се редуват. 

Но тази година определено е трудна за автомобилната индустрия. Продажбите се свиват, финансовата криза в света наподобява кризата от 1929 г., въвеждат се все по-стриктни норми за опазване на околната среда и за разход на гориво, преобладава песимизмът за икономическото развитие на Европа и света, банките отпускат все по-трудно кредити за закупуване на автомобили. 


Как това да не се отрази на една индустрия като автомобилната, свързана с експанзията на икономиката и с оптимистичните очаквания за бъдещето? 

Ако някой обаче си мисли, че автомобилните фирми са обзети от този дух на песимизъм дълбоко греши. Тази година в Париж преобладават моделите на бъдещето, хибридните модели и електромобилите, които показват пътищата за излизане от енергийната криза. 


Още първият ден на Парижкия Mondial de l automobile показа новото лице на индустрията. Тук са разположени десетки хибридни и електрически модели, които правят бъдещето по-ясно. 

В същото време на изложението са показани и толкова други нови автомобили, не само с алтернативно гориво, че изложението Париж 2008 се определя като един от най-интересните автомобилни салони в света от доста години насам. 


Естествено е на домашна сцена най-активни да бъдат френските производители Renault, Peugeot и Citroën, които тук показват свои жизнено важни модели от които зависи бъдещето им (Citroen C3 Picasso, Renault Megane и Megane Coupe). В същото време те излагат в Париж и редица интересни концепции. 


Да споменем едни от най-интересните концепции - брилянтния Citroen Hypnos, Peugeot Prologue, който комбинира дизелов мотор и електрически двигател (комбинация използвана и от Hypnos) и ще конкурира Nissan Qashqai, или концепцията на Renault наречена Ondelios. 

Сред другите производители Ford залага на два малки серийни модела които сега ще се появят на пазара, не само в Европа - Fiesta и Ka. И двата модела бяха посрещнати с аплаузи, и двата са доста по-добри като дизайн и техника в сравнение с тези които заместват.

Тук разбира се е и новият VW Golf, но първите отзиви от Париж са, че пред него спират относително малко хора. Това не е защото колата е лоша, напротив, постигнатото и поддържано качество и надеждност най-вероятно отново ще направи от този модел един от най-продаваните в Европа. Хората не се спират защото новият Golf, поне по външен вид е познат, в него има малко ново. 


Audi се представя с много бели автомобили в Париж - от Q5 до хибрида А1 с пет врати всичко е в бяло.. За традиционалистите е изложено и едно червено Audi RS6, изключителен автомобил за който сме имали много възможности да пишем. 


На щанда на GM вероятно най-голям интерес предизвиква новата Insignia, включително и във версия комби, която е доста по-добра и просторна от отиващата си Vectra. Другият интересен експонат тук е серийната версия на Chevy Volt, който ще се появи в Европа през 2010 г. (или малко по-късно) като модел на Opel/Vauxhall. 

Шефът на GM Europe Карл-Петер Фьорстер (Carl-Peter Forster) обяви, че до една година ще се реши дали хибридът ще се прави и в Европа или изцяло от другата страна на Атлантически океан. 


Не можем да не споменем представеното в Париж Ferrari California, с неговия двигател V8, един автомобил изглеждащ блестящо, но в същото време и много практично. Да се чуди човек защо не се е появил още преди пет години примерно. 

Сред другите скъпи марки Aston Martin показва нещо уникално, независимо от колапса на пазарите - ‘one-77’ струващ милион и половина евро. 


Ако продължим в този дух не може да не споменем и Lamborghini с четири врати, което изглежда сякаш от друг свят. 

Като цяло още от първия ден личи, че световното автомобилно шоу в Париж ще бъде успешно. Макар да има световна финансова криза, тя все още не е обхванала така здраво Европа и търсенето на автомобили (макар и само в по-малките класове) продължава. 

Френското правителство например помага за това, като дава около 1000 евро бонус на всеки притежател на стара и замърсяваща околната среда кола ако се откаже от нея и си купи нова. Подобни стимули съществуват и в други страни от Западна Европа.  
0 от 500
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    C0ldblooded ( преди 15 години )
    Дали пък Estoque е толкова различно от Panamera? Все пак Porsche са на път да придобият контрол над VW и имат доста съвместни проекти с тях, а Lamborghini са собственост на VW...
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Stigy ( преди 15 години )
    Според това, което четем, Лука Ди Монтедземоло категорично отрича за SUV или четири врати докато той е на поста си.
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Totev ( преди 15 години )
    А току виж и Ферари направят някаква подобна концепция съвсем ще стане лудница
  • #2
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Totev ( преди 15 години )
    Ха ха ха ха ха това Порше Паномера докато дебютира от Ламборджини ще направят и вседехот, Астон Мартин ще покажат новата Лагонда и то хората ще забравят за Порше с 4 врати.
  • #1
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Pepe ( преди 15 години )
    Всички очакват Порше Панамера... и хоп изжеднъж, Ламбо с 4 врати, послаха им!