Разстоянието между осите е 2460 мм, окачването е традиционен МакФерсон отпред и независимо окачване отзад.
Всъщност най-интересното в тази концепция е двигателят, или по-точно двигателите, защото задвижването се осъществява от хибридна система. Тя комбинира бензинов турбодвигател TFSI, имащ мощност 150 к.с. и електродвигател с мощност 27 к.с.
Сумарният максимален въртящ момент е 390 Nm. Малкият хечбек има доста добра динамика, като от място до 100 км/час спринтира за 7.9 секунди, а максималната му скорост е 200 км/час. В същото време концепцията А1 изразходва средно само 3.9 литра на 100 км когато работят и двата двигателя.
Само за сметка на електродвигателя, който се захранва от нов литиево-йонен акумулатор, А1 може да измине до 100 км. Батерията се зарежда от обикновен контакт, а при използване на спирачките също се преобразува кинетична енергия в електрическа.
И още нещо ново при A1 Sportback Concept, което идва от новото поколение на A4 – системата за избор на режим за движение, наречена Drive Select. Той може да бъде „ефективен” или „спортен”. В първият случай се поставя ударението върху ниското потребление, във вторият върху спортното окачване и динамиката.
С тази концепция Audi показва и нова мултимедийна система, която може да работи с различни модели мобилни телефони и да ги използва като „склад” за музика и данни, а също и като навигационна система.
Външният вид на A1 Sportback Concept напомня на сегашното поколение A3 Sportback, но с по-агресивен дизайн и по-ъгловати форми. Най-необичайната част от външния вид е задната врата и стъклото съставено от две части. Тук се забелязва идейно сходство с Mini Clubman.
Все още от Audi не са потвърдили серийното производство на този модел, но според експерти, то е почти сигурно.