Saab 9-5 има философията на луксозен бизнес автомобил, който на пазара трябва да се конкурира с моделите в този клас на BMW, Audi и Mercedes. Това ще бъде трудна задача, защото през последните години Saab загуби значителен пазарен дял.
Сега немските фирми за луксозни автомобили изглеждат по-силни от всякога. На пазара се предлагат много изпитани техни модели, включително и спортни версии от подразделенията им AMG, RS и M.
Закъснението на новото поколение на Saab 9-5 ще направи още по-трудна съдбата му, дори когато се говори за флагман на фирмата с предаване 4х4 и турбодвигател.
От представената скица и поясненията на създателите на новия Saab 9-5 по време на събитието става ясно, че 9-5 ще „вземе много от основните характеристики и технологии на Turbo X”. Saab използва обозначението ‘X’ за да покаже, че става въпрос за вариант с предаване на движението 4х4 AWD. Показаната скица подсказва, че при дизайна на бъдещия Saab 9-5 ще бъдат използвани редица елементи от концепцията Aero X.