Това е осмото поколение на Хонда Сивик, която се появи за първи път през 1972 г. Тогава, преди 34 години, първият Сивик предизвика много възторзи по повод дизайна, доста напредничав за времето си.
След това през годините Хонда Сивик позагуби блясък, някои от поредните поколения дори бяха обявявани за безлични "сиви мишлета". Днес Хонда се връща към първоначалното вдъхновение в дизайна на най-популярния си модел.
Новата Хонда Сивик изглежда като кола на бъдещето, или дори като дошла от друг свят. Няма начин да я сбъркате на пътя, няма как да я прибавите към кохортата дизайнерски еднодневки идващи от Азия, различна е, красива е, уникална е. Прозрачният пояс отпред, преминаващ през цялата предница на автомобила е оригинално решение в дизайна на серийно произвеждан автомобил. Под него са поместени силно издължените халогенни фарове на колата. Триъгълните фарове за мъгла от двете страни на големия отвор на радиаторната решетка, придават нетрадиционен вид на предницата на автомобила. Острата линия минаваща отстрани, на равнището на дръжките на предната врата, е не само привлекателно дизайнерско решение, но и много практична граница, до която стига мръсотията от пътя при лошо време.
Изненадите продължават и вътре. Таблото е толкова цветно, че може да си помислите, че става въпрос за компютърна игра. В същото време е изключително ергономично, всички лостове и копчета са лесно достъпни и на равнището на волана. За настройка на климатичната система или на аудиосистемата шофьорът не трябва да откъсва очите си от пътя. Много прегледна и ясна е и информацията идваща от уредите на таблото. Дигиталният скоростомер е поместен много удобно - малко над волана, точно там където свършва челното стъкло. Чудесно е избрано и мястото на скоростния лост, падащ много удобно в ръката на водача. Новият Сивик е малко по-малък от предходния модел. Решението дръжките на задните врати да бъдат скрити в рамката на прозореца му придава вид на купе. Въпреки това обаче, вътре колата е доста просторна. Благодарение на това, че задната седалка е поставена ниско, има достатъчно място както за главата, така и за краката на пътниците. Обемът на багажника е 415 литра. В сравнение с други подобни автомобили със спортен привкус, като Сеат Леон или Алфа Ромео 147, това е много добър показател.
Динамичният вид на каросерията отговаря на възможностите, които автомобилът показва на пътя. Окачването е спортно, което разбира се има и негативна страна, неравностите на пътищата се усещат доста остро. За спортното усещате при управлението на Хонда Сивик, допринася разбира се най-много двигателят с обем 1.8 литра и 140 к.с. Работи безупречно във високите обороти, като лесно стига над 6000 об/мин. Много живо и без забавяне реагира при рязко натискане на педала на газта и лесно достига до максимална скорост над 200 км/час. Средния разход на гориво при смесен цикъл на управление не надхвърля 7.5 литра на 100/км. Топагрегат на модела засега е 2.2 литровия CTDi комън-рейл дизел, който също разполага с 140 к.с. и ускорява до 100 км/ч за 8.6 секунди, което е с 3/10 от секундата побързо от 1.8 литровия бензинов мотор.
Може да се обобщи, че осмото поколение на Хонда Сивик е изпипано като дизайн и изработка и има отлични технически характеристики, което го прави един от най-добрите в своя клас.
Свали рекламата с прочутия "Хор на Civic"