fallback

В ход е революция в съвременното автомобилостроене.

До този извод стигат експертите в бранша. Високите цени на горивата и нарастващите изисквания за опазване на околната среда променят отрасъла непрекъснато и все по-бързо.

Учени от университета в немския град Бергиш Гладбах са разгледали ситуацията в 17 най-големи автомобилни производители в света и са ги подредили според тяхната способност да реагират на промените, или както това е наречено в изследването, според „тяхната кондиция”. Главни критерии в подреждането са били обемът на производство, качеството на продукцията, пазарите на които продават, скоростта на техническите иновации и др. Според немските учени в най-добра кондиция е Toyota. Сред фирмите, които могат безпроблемно да посрещнат промените и да им отговорят адекватно са и Volkswagen, BMW, Hondа и Daimler. По средата на подреждането са Nissan, Fiat, Mitsubishi, Mazda, Suzuki и Renault. Според авторите на изследването най-сериозни проблеми ще имат през следващите години PSA (Peugeot и Citroën), Hyundai, General Motors, Ford и Subaru. Toyota принадлежи към така наречените масови производители, като изкарва на пазара милиони ценово достъпни автомобили в целия свят. Фирмата има най-висока ефективност, като печалбата й от всеки продаден автомобил средно е 1 500 евро. Този показател при Volkswagen е 900 евро, а при Renault малко над 300 евро. На края на подреждането по този показател е Ford, който губи от всеки реализиран автомобил средно 442 евро. Благодарение на своята висока ефективност Toyota е спечелила през последните 8 години над 95 милиарда евро, според изчисления на немския Automobilwoche. Това е повече от общите печалби на Volkswagen, BMW и Daimler за същия период. Според изследването обаче, водещата позиция на Toyotа е застрашена от Volkswagen. "Концернът Volkswagen има най-сериозни предпоставки да се доближи до показателите на Toyotа”, казва пред Automobilwoche Стефан Братцел, ръководител на изследването на университета в Бергиш Гладбах. Според него проблемите на американските производители ще се задълбочават, главно поради структурата на тяхното производство. В него все още преобладават SUV модели и големи пикапи, И двете категории нямат голямо бъдеще при сегашните цени на горивата и новите норми за опазване на околната среда, считат авторите на изследването. Освен това американските фирми, за разлика от Toyota, нямат много разширена мрежа от дилърски центрове по света. Насочеността им преобладаващо към северноамериканските пазари е определена като рискова. Според извода който авторите правят, американските фирми няма да издържат самостоятелно и в скоро време там може да се очакват промени. Ето подреждането което правят в Бергиш Гладбах на 17-те най-големи производители на автомобили, според тяхната „кондиция”: 1. Toyota2. Volkswagen3. Daimler4. BMW5. Honda6. Porsche7. Nissan8. Fiat9. Mitsubishi10. Suzuki11. Mazda12. Renault13. PSA14. Hyundai15. GM16. Subaru17. Ford
Тагове:
fallback
  • #3
    joni bravo ( преди 16 години )
    ey pinko a ford kade se proizvejda,da ne bi v zadniya ti dvor?vzemi malko se pozainteresuvay 4e togava si napi6i tapoto mnenie!
  • #2
    Triforce ( преди 16 години )
    Вижте 4-та точка как не е удебелена. Дали редактора е пристрастен към марката? :) И как така по всички отделни параграфи марките все се сменят, а на 4-то място си остава БМВ? Явно щом една марка не си мърда позициите, значи е стабилна. Всичките класирания, които съм гледал някога - БМВ са на 4-то място или най-много на 5-то. А другите само шарят по колоните от 1 до 100!
  • #1
    Анонимен ( преди 16 години )
    Как печели Тойота: продава *** правен в Турция като японско кола ;) Много хубаво, че печелят много, но ако може да не им генерирам аз печалбата. По добре да си купя Форд и да ми подарят загубата която генерират на всяка продадена кола.
fallback
Последни