fallback

BMW Серия-7, някои подробности

В началото на продажбите новата „седмица” на BMW ще се предлага в три варианта: BMW 750i, BMW 740i и BMW 730d.

Няма да липсват обаче и версиите с удължено със 140 мм разстояние между осите. Това са BMW 750Li и BMW 740Li. Вече е известно, че Серия-7 ще бъде с изцяло нови двигатели, отговарящи на новата концепция на BMW EfficientDynamic. Първата основна промяна е, че вече всички двигатели за BMW Серия-7 ще бъдат с турбини, досега предлаганите атмосферни двигатели отпадат. Интересен е и факта, че при версия 740i и 740Li вече ще липсва осемцилиндровия двигател с обем 4.0 литра и мощност 306 к.с. (225 kW), като на негово място идва шестцилиндровия Twin Turbo с директно впръскване на горивото и мощност 326 к.с. (240 kW). Подобна промяна се е случила и при версии 750i и 750Li, където наистина осемцилиндровият двигател е останал, но вместо с обем 4.8 литра вече е с обем 4.4 литра. Двигателят отново е Twin Turbo с директно впръскване на горивото под налягане от 200 бара. Благодарение на това, мощността е повишена от 367 к.с. (270 kW) на 407 k.с. (300 kW). Интересно е и това, че турбините и катализаторите са разположени необичайно по средата на двигателите, между два реда цилиндри. Това е позволило да се създаде нова конфигурация на всмукателните и на изпускателните тръби и така да се минимализират възможностите за спадане на високото налягане. Най-големи промени обаче има при дизеловата версия 730d, където е използван шестцилиндров турбодвигател с обем 3.0 литра, но вече с трето поколение система за директно впръскване на горивото common rail. Това е позволило да се повиши мощността от 231 k.с. (170 kW) при досегашната версия до 245 к.с. (180 kW) при новата версия. Според представители на BMW именно при 730d е световната премиера на този двигателBMW Серия7: Преглед на двигателитеВерсия                         750i            740i                   730d Работен обем [cm3]   4395            2979                  2993Цилиндри/клапани     8/4              6/4                     6/4Макс.мощност kW/об.мин                300/5500     240/5800         180/4000 Макс.въртящ момент [Nm/об/мин] 600/1750    450/1500         540/1750Макс.скорост [km/h]                           250              250                     245Ускорение 0-100 km/h [сек.]         5,2                5,9                     7,2Комбиниран разход [l/100 km]                    11,4               9,9                    7,2Емисии СО2 г/км       266               232                   192
Тагове:
fallback
  • #12
    mitaka ( преди 16 години )
    taka e bratlenca , mercedes mu e maikata
  • #11
    Анонимен ( преди 16 години )
    Auuuu groznooo.Vsqko sledvashto BMW e po grozno ot predishnoto.Tova samo pokazva che ima samo edna kola e tq e Mercedes S-Class
  • #10
    Христо Михайлов ( преди 16 години )
    Нещо вече трудно се прави разлика между колите.Като намалиха дебелината на ламарините и всички коли ги правят заоблени.На мене ми прилича на с класата на мерцедес отзаде
  • #9
    Baro ( преди 16 години )
    zna4i tazi sedmica kato dizayn pak se e precakala katko nastoq6tiq model..haresa mi samo interiora i kakto vinagi dvigatelite na bavareca..S-klasata nad vs4iko vse pak ;) pri luksozniq klas.
  • #8
    Blago ( преди 16 години )
    Ауу, изключително грозно!Сегашната си ми харесва, макар, че пак не е като старата красива, а тази напълно са я *** от към дизайн. Показаха ми, че може да има по-грозни стопове от 1-чка седан!И мерцедес се поосират, само Ауди дърпа яко напред.
  • #7
    Анонимен ( преди 16 години )
    prav si priqtelio ..prav si...
  • #6
    Анонимен ( преди 16 години )
    всичко много хубаво ама колата супер грозна бе. Ееее няма да се научат на дизайн . Преди БМВ бяха супер красиви сега са супер грозни. Жалко.
  • #5
    ПрофесионалистА ( преди 16 години )
    става въпрос за бензинов турбо двигател с директно впръскване(не пред всмукателния клапан,а директно в цилиндъра).за съвременните двигатели от този тип налягането на впръскване е около 200 бара.налягането,което достигат турбините е до към 2 бара(при тунингованите коли до 2.5-3 бара).при дизелите налягането на впръскване е от 200 бара(на празен ход) до 1800 бара при пълен режим.
  • #4
    Анонимен ( преди 16 години )
    Става дума за налягане на впръскването на гориво. При модерните common rail дизели то е много високо, така че 200 бара не е очудваща стойност.
  • #3
    Triforce ( преди 16 години )
    Да не са 20 или 2? Защото знам, че на 525 дизел, като му бутнеш с половин бар налягането и става чудо :) Преброи пак нулите. Може да е 20.
fallback
Последни