От фирмата очакват той наистина да се превърне в световен модел, който да върне добрите времена на Saab.
Засега новият 9-4Х има само кодово обозначение GMT168 и за него се знае, че ще има някои общи неща с „роднинския” Cadillac BRX. Двата автомобила ще имат обща платформа Theta. Системата за предаване на движението към четирите колела XWD ще бъде на Haldex (модернизиран вариант на познатата система 4х4 от Saab 9-3).
От снимката на интериора можем да съдим, че Saab продължава философията да оформя мястото на водача в стила на самолетна кабина. Интересен е и волана на този тестван прототип, защото е същият като на Opel Insignia (дори логото на Opel личи, макар да има лепенка).
Новият Saab 9-4X трябва да се появи на пазара още в края на следващата година, като ще бъде произвеждан в завода Ramos Arizpe в Мексико.