APX (Aluminium Performance Crossover) от Lotus първият автомобил изграден напълно по иновационната Всестранна Архитектура на Превозното средство (Versatile Vehicle Architecture - VVA).
Новият АРХ е демонстрация на възможностите на Lotus Engineering да създава високотехнологични автомобили с впечатляващ дизайн и перфектно поведение на пътя. АРХ е тип "crossover" 4x4, със седем места /5+2/, като двете седалки отзад са допълнителни и лесно отстраними.
Произведен е почти изцяло от алуминий, като е използвана модерна технология за сглобяване между отделните елементи и значително е намален броят на чисто механичните връзки. АРХ не е просто концепция на Lotus Engineering, проектът се намира в напреднала фаза на реализация и има готовност много скоро да бъде произвеждан серийно (около 30 000 автомобили годишно). Двигателят на АРХ е V6 тип DOHC, с обем от 3.0 литра (2996 см3) и е разработен изцяло от Отдела за двигатели към Lotus Engineering. Задачата пред конструкторите е била, да произведат прототип на мощен двигател без да прибягват до екзотични и скъпи материали или скъпи технологии за производство. Резултатът е надлъжно монтиран в предната част на автомобила двигател с максимална мощност от 300 к.с. при 6250 об/мин и максимален въртящ момент от 360 Nm при 4500 об/мин. При тегло на колата от 1570 кг. се получава съотношение между мощност и тегло от 191 к.с. на тон. Това означава, че поведението на автомобила на пътя е изключително динамично и спортно, като ускорението от 0 до 100 км/час е за 5.4 секунди, а мaксималната (електронно ограничена) скорост е от 245 км/час.
Ниското тегло на АРХ способства за доста нисък разход на гориво, като според производителите, при комбиниран цикъл на управление той е 8.7 литра на 100 км. При SUV aвтомобили със сходни характеристики разходът се движи между 13 и 14 литра на 100 км. Според Саймън Ууд, директор на Lotus Engineering, АРХ ще бъде суперспортен автомобил със средни за класа си размери, като серийното му производство ще започне от 2008 г. Автомобилът ще бъде лидер в своя клас и ще има феноменални качества на пътя, казва Уудс и допълва, че вече има голям интерес, както към модела АРХ, така и към технологията VVA.