Все по-често за моделите на Lancia се говори като за „baby” автомобили. Това не е само защото най-популярните модели на италианската фирма са малки.
Новата маркетингова стратегия на фирмата позиционира моделите като подходящи за жени, модели, бизнес дами, хора на изкуството, метросексуални мъже и др.
Няма рекламна кампания на Lancia без тези внушения и те определено дават резултат. Фирмата става все „по-женска”, нейните модели се възприемат като моден атрибут подходящ за новото поколение млади и самостоятелни жени. За запознатите с историята на тази марка подобен преход е трудно разбираем. Фирмата създала спортни автомобили родени победители, властвала в рали спорта преди трийсетина години, днес е превърната в нещо като дамски атрибут.
Всъщност няма лошо. Хубавите жени и хубавите коли си отиват. Новата маркетингова стратегия на Fiat очевидно е решила да насочи Lancia към един интересен пазарен сегмент, за който се счита че има добро бъдеще. Спортният сегмент е оставен за Alfa Romeo и разбира се за Ferrari, които също са в рамките на групата. Все пак не са и малко хората, които съжаляват за стария образ на Lancia, колкото и да се радват на хубавите жени, които сега се возят в новите модели на марката. Става така обаче, че новите потребители от 21 век дори не подозират за славното спортно минало на Lancia. Сега вървят нови неща, нов стил и мода, които изискват и промяна на имиджа. Ypsilon, Musa или новата Delta вървят в комбинация с хубави жени, няма съмнение в това.
Вижте нашата „Lancia babes” галерия.