IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

GM РЕШИ ДА ПРОИЗВЕЖДА НОВИЯТ OPEL MERIVA В ИСПАНИЯ

General Motors Corp. съобщи, че ще инвестира 160 милиона евро за производството на новият Опел Мерива в Сарагоса, Испания. Досегашните планове бяха новата Мерива да се произвежда в Полша.

GM РЕШИ ДА ПРОИЗВЕЖДА НОВИЯТ OPEL MERIVA В ИСПАНИЯ
Последните сметки на Дженерал Мотърс обаче показаха, че производството в Испания все пак може да се окаже по-евтино. Макар почасовото заплащане на работниците в Полша да е 3.5 пъти по-ниско от това на колегите им в Испания, за да започне производството на Мерива в Полша са нужни 2.5 пъти по-големи първоначални инвестиции. Наред с това синдикатите в Испания са направили някои отстъпки за заплащането и в крайна сметка президентът на GM за Европа Карл-Петер Форстер съобщи дългоочакваното решение, че второто поколение Мерива няма да се произвежда в полския завод в Гливице, а в Сарагоса. Снимката изобразява сега произвеждания модел на Мерива.Новият модел на Мерива трябва да се появи през 2009 година. В Сарагоса се намира най-голямият завод на Дженерал Мотърс в Европа и евентуалното преместване на производството на Мерива в Полша би застрашило работните места поне на 3000 души от заетите там 7400. Това беше причина синдикатите да отстъпят и да приемат искането на GM след 2008 г. работните заплати да растат само с 50% от годишната инфлация. Именно това по думите на Форстер е направило преместването в Гливице излишно. От друга страна испанското правителство е поело ангажимента да подпомогне чрез субсидии проекта за производство на новото поколение на Мерива в Сарагоса, като субсидиите ще бъдат в размер около 5% от общите инвестиции. В специална декларация на GM Полша се казва, че решението за производство на новото поколение Мерива в Сарагоса, е взето на базата на очаквания обем на производство, на логистиката, и на очакванията за растеж на работната заплата в Полша. Сега в Сарагоса 50% от капацитета на завода е натоварен с производството на Мерива, а другата половина с производството на Корса. Една от целите обявени от мениджмента на Дженерал Мотърс в Испания е да се подобри ефективността на производство и производителността на труда в завода в Сарагоса, като се постигне производството на един автомобил за 16 часа вместо сегашните 21. В момента в Сарагоса от конвейра слизат 850 автомобили Опел Мерива дневно.
0 от 500