fallback

Амбициозни планове на Volkswagen за САЩ

Volkswagen разкри плановете си за атака на американския пазар през идващите десет години.

Сред тях най-силно впечатление прави целта да се постигнат продажби от един милион автомобили годишно на пазара в САЩ до 2018 г. Тогава в Америка трябва да бъдат продавани по около 800 000 коли на Volkswagen и 200 000 на Audi. Тази цел ще се постигне със създаването на по-малки и по-евтини коли от Volkswagen, а Audi трябва да стане по-конкурентен на BMW и Mercedes в САЩ. Слабият долар принуди Volkswagen да реши да строи свой завод в Щатите, като сега се преговаря с различни щати, за да бъде избрано място. Именно американският завод на групата ще бъде решаващ за постигане на високата цел за продажбите в САЩ, като на него се разчита за рязко намаляване на разходите в производството. Сега Volkswagen има само 2% пазарен дял в САЩ, нещо което от групата искат да променят, като пуснат нови и по-евтини седани на този пазар. Те ще заменят сега продаваните там Passat и Jetta и по предварителни данни ще бъдат с по около 5 000 долара по-евтини от тях. Луксозната лимузина Phaeton също ще има заместник, въпреки че много хора в САЩ не възприемат идеята за луксозен Volkswagen. Ще бъде представено и новото поколение на Touareg, както и нов пикап от класа на Тoyota Tacoma. От фирмата се надяват да спечелят нови клиенти в САЩ чрез представянето на ново поколение чисти и високо ефективни дизелови двигатели. В САЩ постепенно се променя нагласата към дизеловите двигатели, като според прогноза на организацията проучваща нагласите на потребителите J.D. Power, продажбите на дизелови автомобили ще нараснат от 3% колкото са сега, до 7% в близките години. Дали целта да се продават годишно по 1 милион автомобили в САЩ е постижима остава да се види, но без съмнение тя е доста амбициозна, защото през 2007 г. групата успя да реализира на американския пазар само 235 000 продажби, или през следващите десетина години трябва да ги увеличи над 4 пъти.
Тагове:
fallback
fallback
Последни