+ добро качество на изработката, комфортно возене, удобни седалки, високо оборудване за сигурност- малко места за поставяне на предмети, лоша видимост напред, незащитени от драскотини брони, висок разход на бензиновите мотори
История на модела8/81 Предстаяне на генерация ІІ на произвеждания от 1975 г. модел. 10/90 Подобрения в модела10/94 Представяне на генерация ІІІ. Мотори: 1.05 литров с 45 к.с., 1.3 литров с 55 или 75 к.с., 1.6 литров с 75 к.с.5/95 Нов мотор: 1.4 литров с 60 к.с. сменя 1.310/95 Представяне на версия седан Classic10/96 Нови мотори: 1.0 с 50 к.с., 1.9 SDI дизел с 64 к.с., 1.4 16V с 100 к.с.7/97 Нов вариант Поло комби Variant на базата на Сеат Кордоба9/97 1.7 SDI с 60 к.с., 1.9 TDI с 90 к.с. за Classic и Variant10/98 Нов модел GTI с 1.6 литров мотор с 120 к.с. Нов турбодизел с директно впръскване с 110 к.с. за Classic и Variant.10/99 Подобрения в модела. Фарове от ясно стъкло и кокпит като в Лупо9/01 Представяне на генерация ІV. 10/03 Поло седан на базата на Сеат Кордоба
Моделът Поло има имидж на един от най-добрите в този клас, изключенията само потвърждават правилото. Когато през 75 г. на пазара се появи първото Поло, специализираната преса триумфираше: "най-после германско Мини". Доста по-късно през 94 г. с представянето на генерация ІІІ моделът вече е ясно отдалечен от типичните за малките автомобили формати. Това Поло с вътрешнофирмен код 6N разполага с версии с три или пет врати, отлични настройки на шасито и добър комфорт. Третата генерация на модела се предлагаше първоначално през 94 г. с три бензинови мотора. Малко по-късно се появи 1.9 SDI дизел с 64 коня. Неикономичният 1.3 литров бензинов мотор се задържа в програмата само седем месеца и беше сменен от 1.4 литров агрегат. Докато слабото моторче с 45 коня продължи да се предлага. Чак през 96 г. неговото място в гамата на моторите беше заето от новоразработен еднолитров двигател, който мобилизира с пет конски сили повече. По същото време се появи и спортният 1.4 16V с 100 коня, а две години по-късно и версия GTI с 120 к.с. В сектора на дизелите също имаше разнообразие. Още от 96 г. в програмата има дизел с директно впръскване без турбо - 1.9 SDI. После през 97 г. се появиха и прословутите TDI мотори с мощност 90 или 110 к.с. Кой от моторите е най-подходящ зависи от целта на употребата, ясно е само че двете базови моторчета се измъчват с тежкото Поло. Вътрешното пространство в купето е просторно, независимо за коя версия на модела става дума. Обемът на багажника на представения през 95 г. Classic (седан) е 470 литра, с което се доближава до нивата на високия клас. Комбито, което се предлага от лятото на 97 г., разполага с още повече пространство. От гледна точка на сигурността Поло има два еърбега серийно от 95 г., а от следващата година се предлагат и странични. От 97-ма на борда вече има и сериен ABS. Много от по-старите екземпляри също са оборудвани с ABS, поръчван като екстра. В Германия като се каже "Поло" се разбира малката версия с три или пет врати. Седанът и комбито са странични явления и не са любими на купувачите там, което сваля цените им и ги превръща в интересни предложения. Поло доказва тезата, че моделите "узряват" с напредване на възрастта. При този модел специално това е в още по-голяма степен така, тъй като по-старите екземпляри могат да донесат големи ядове - замръзнали мотори и т.н. Въпреки това аргументите "против" старо Поло не са големи, ако става дума за добре поддържан екземпляр.
Най-често срещани повредиМотор: проблеми със скъсани ангренажни ремъци, прегряване, замръзване (1.0 и 1.4)Пренасяне на силата: многобройни случаи на скъсани жила на съединителя, дефектни съединители и скоростни кутии. Спирачки: дефектен ABS, дефектни дискове на спирачкитеКаросерия: тежък ход на шибидаха, дефектни ключалки, централно заключване и електрически прозорци, паянтови седалки, дефектен мотор на чистачките