Купуването на нова кола е важно събитие и по принцип се предполага, че става въпрос за автомобил, който е пристигнал от завода преди седмици, най-много месеци. Но историята познава доста по-драстични случаи. Ако помните SAAB официално спря да съществува през 2011 година, но през 2014 година дилърите на шведската компания все още продаваха и регистрираха нови коли. От автомобилните компании ще ви кажат, че няма как да получите нова кола, сглобена преди броени дни. И ще са прави. Но за съжаление има и случаи, които показват, че сам по себе си престоят на новите коли след производството до излизането им на пазара не е проблем, а трудностите се появяват при неправилно съхранение. Наскоро читател на британското списание Autocar разказа как през септември 2015 година си купил нов Jeep Cherokee, който се оказал произведен преди 14 месеца. И проблемът е бил, че колата не била съхранявана правилно и при предаването й на клиента се е наложила смяна на спирачките, на гумите и освежаване на кожения салон. Естествено, такива коли обикновено се пускат с намаление, когато дилърите разчистват складовите си наличности. За радост, този проблем не се среща често, основно при разпродажба на залежали коли, които по една или друга причина са поръчани от дилърите с по-ниско ниво на оборудване и след това се реализират на по-ниска цена. При конфигуриране на автомобил по поръчка, от дилърството ще могат да ви кажат и датата, на която колата ви ще слезе от конвейера и кога поема към вас. Така че, при разпродажба на нови коли, залежали при дилърите, може би е добре едно от първите неща, за които се пита да е VIN номерът на колата, който ще ни каже датата на „раждане” на автомобила.