fallback

Категория оса: тестваме новото Suzuki Swift Sport

Най-после една кола, която безумната надпревара във въоръжаването при хот хечовете е подминала

Надпреварата във въоръжаването при великите сили напълни света с термоядрени бомби и поне на три пъти бе на косъм да унищожи планетата. Трийсет години след края на Студената война се разгаря друга такава надпревара, само че при производителите на масови автомобили. И тя също е на косъм да унищожи нещо, което ни е скъпо - така наречения "хот хеч".           НЯКОГАШНИТЕ ВЕСЕЛИ ВЕРСИИ на достъпни градски коли днес постоянно се надцакват с коне, турбини и времена на Нюрбургринг. Което ги прави все по-тежки, все по-скъпи и все по-малко весели в ежедневието. За щастие обаче има и едно изключение. Запознайте се с новото Suzuki Swift Sport.

В СВЕТА НА ВСЕ ПО-НАДМЕННИТЕ състезатели то е единственият духовен наследник на оригиналните Golf и 205 GTi - една нормална, достъпна и практична кола, която обаче може да сложи налудничава усмивка на лицето ви. Бързаме да ви кажем, че и в Suzuki все пак се поддават на модните тенденции. Старият Sport бе от последните мохикани на атмосферното пълнене. Новият вече е турбо, с 1.4-литров мотор. Мощността се е увеличила съвсем малко, до 140 коня. Но въртящият момент е почти наполовина по-голям. Ще го усетите още на първия светофар.          В АБСОЛЮТЕН МАЩАБ това съвсем не е бърза кола. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема малко над 8 секунди - повече, отколкото на дизеловия миниван на BMW. Само че това няма никакво значение. Единственото важно нещо е как се чувствате, докато го карате. При Swift Sport се чувствате млади, жизнени и леки. И затова има една много добра причина. Нали помните девиза на Колин Чапман, великия основател на Lotus: "Опростявай и добави лекота"? Японците са направили точно това.           ТОЗИ SWIFT ТЕЖИ ПО-МАЛКО по-малко от тон - 975 килограма. Или с 229 кг по-малко от Renault Clio R.S., и с 269 по-малко от Ford Fiesta ST. Разликата е като да яздиш испанска кобила вместо носорог. Всичко става с приказна лекота - ускорявате, завивате, спирате. Шестстепенната ръчна кутия работи безупречно. В сравнение с предишния хулиган новият Sport е малко по-улегнал и овладян в завоите, и се накланя значително по-малко. Но не е загубил тръпката.

В СЪЩОТО ВРЕМЕ ТОВА не е спартански компромис, който да наложите на близките си. Swift има удобни спортни седалки, на задния ред могат да пътуват спокойно и възрастни, багажникът побира 264 литра, което е приемливо. Интериорът е симпатичен и свеж. Повечето пластмаси са евтини и твърдички, но на кого му пука? Пък и тази икономия се отразява и на цената.            Новият Swift е забележимо по-скъп от предишния, най-вече заради турбото. Но и така не надхвърля 39 000 лева. По-рано тази година тествахме най-обикновени VW Polo и Ford Fiesta, с трицилиндрови мотори. Единият беше с три хилядарки по-скъп от този хот хеч. Другият - с цели 6 хиляди.

НАЙ-ХУБАВОТО Е, ЧЕ ПРИ SWIFT  това е крайната цена, която включва всичко: кожен волан, климатроник, 7-инчова мултимедия с навигация, bluetooth, електрически стъкла, адаптивен круиз контрол, автоматични дълги светлини и дори отопление на седалките. Единственото, което се доплаща, е този ефектен червен цвят.          Между другото новият Sport ни хареса и на вид. Доста неща го отличават от обикновения Swift: преработените брони, задният спойлер, LED-светлините. Някои от украшенията са донякъде бюджетни: примерно ефектният на вид сплитър е само имитация на карбон. Но пък двата хромирани ауспуха са си съвсем истински.

НИСКОТО ТЕГЛО ИМА И ОЩЕ ЕДИН приятен ефект: върху разхода. От Suzuki обещават 6.1 литра на сто километра в комбиниран цикъл. С доста юркане - което е единственият смислен  начин да карате такава кола - ние постигнахме малко над 7 на сто. Не се сещаме за друг хот хеч, който дори да се доближава до това. Накратко, ако за вас колата е средство да впечатлявате околните, или ако ви е нужна за превоза на три деца и куче, можете спокойно да забравите за този японски дребосък. Но ако просто обичате да карате, Suzuki Swift Sport спокойно може да се окаже една от най-добрите коли в света за момента.

Suzuki Swift Sport 1373 куб. см работен обем (турбобензин) 140 к. с. максимална мощност 230 Нм максимален въртящ момент 210 км/ч максимална скорост

fallback
  • #9
    ZadachinMT ( преди 5 години )
    Добрый вечер. Производим услуги: модернизация промышленного оборудования, наладка промышленной автоматики, автоматизация технологических процессов, ремонт промышленной электроники, ремонт силовой электроники, ремонт частотных преобразователей, ремонт устройств плавного пуска: CIMRJ7CC40P40, VZA2015FAA, VFD 075, ATS01N232LU, ATS22D88Q, CIMR-J7AZ20P10, IMS20405-V5-C24-F1-E0, FR-F740-00126, ATV61HD45N4Z, ATV71EXC2C13N4, CIMR-V7AT20P40, CIMRV7TCB0P17, CIMR-F7Z40370A, CIMR-E7C20750, ATV31C037M2
  • #8
    Кокъл ( преди 5 години )
    Вие луди ли сте ?40 000лв.за тази кола,не мерси.Форд фокус е 25 000лв.със ддс.
  • #7
    цаца ( преди 5 години )
    Всичко хубаво но цената е малки надута!Ще си карам стария ярис 1.8ТС
  • #6
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ехх, Сузуки - респект!
  • #5
    Анонимен ( преди 6 години )
    Сравнен с останалите е доста евтина опция, а съм сигурен, че си струва парите. 20 000 и получаваш всички екстри. Другите са не само значително по-скъпи, а и за екстрите се доплаща. Така, че колата си е оферта от всякъде. Друг е въпросът, че за много хора това са много пари и предпочитат нов внос за кола с неясно минало, но пределно ясно бъдеще - я в моргата, я по сервизите.Освен това този двигател на Сузуки е много добър. Икономичен и динамичен. А за теглото на колата респект. Невероятни са!
  • #4
    Анонимен ( преди 6 години )
    Не е зле, но 40 000 ? Стига глупости....
  • #3
    Анонимен ( преди 6 години )
    Разбираемо - Клио RS дори не се предлага с ръчни скорости, логично е да се харесва от дамите :)
  • #2
    Анонимен ( преди 6 години )
    Препочитам Мини купър S или Клио Rs
  • #1
    Анонимен ( преди 6 години )
    Много готина количка. Браво за смелостта!
fallback
Последни