fallback

Как моторното масло убива двигателя през зимата

Какво означават сложните обозначения на самия продукт

Както е добре известно, от маслото на двигателя зависи ресурса на силовия агрегат. Затова и всеки собственик на автомобил трябва добре да познава свойствата на този толкова важен елемент. Ако неговите свойства не съответстват на характеристиките на мотор, пораженията може да бъдат сериозни. А през зимата подобни процеси се ускоряват в пъти.Ако имате намерение да унищожите двигателя на автомобила си, един от най-сигурните начини е да не доливате масло или изобщо да не го сменяте. Може пък и да сипете повече, отколкото трябва и резултатът в крайна сметка резултатът ще е същия. Подобно нещо обаче може да се постигне и със сипването на масло, което не отговаря на изискванията, посочени от производителя на съответния автомобил. Например, ако през зимата в мотора попадне „лятно” масло.ВискозитетВискозитет е най-важната характеристика на моторното масло, като той се определя по класификацията SAE. Ако продуктът за смазване е по-рядък, той е по-устойчив към отрицателните температури, но в същото време по-силно износва двигателя. При гъстото масло е точно обратното, така че през зимата лятното масло ще се сгъсти още повече и ще загуби полезните си свойства.Как се определя вискозитета?Зимното масло се определя с буквата W (Winter), а цифрата пред него указва пределната температура, при която се сгъстява. За да се разбере при какви температури продуктът ще се втвърди, трябва от това число да се извади 35. Например, маркировката W10 показва, че максимално допустимата температура за използване е -25 градуса по Целзий (10-35= -25).Лятното масло на свой ред се обозначава с индекса SAE50, където цифрите указват пределната граница на температурата. В случая това е +45 градуса по Целзий. Условно казано, този показател може да се определи с изваждането на числото 5 от показаната цифра. Например, при SAE 30 това е +25 градуса, при SAE 40 е +35 и т.н. За топло време се предлагат 8 типа масла - 8, 12, 16, 20, 30, 40, 50, 60, а за зимата те са 6 типа - 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W.Разбира се, има и всесезонен продукт. Например, маслото с обозначение 0W-40 може да се използва при температури от −35 до +35 градуса по Целзий. Подобна смазка трудно би увредила двигателя.Качество на маслото Всеки производител на автомобили указва не само вискозитета на маслото, което клиентът трябва да използва, но и съответния клас на самия продукт. Например -  API SL/SM/SN или ACEA A3/A5. За редовия потребител е трудно да разшифрова тези сложни абревиатури, но пък ако иска двигателят на колата му да работи по-дълго време безпроблемно, е добре да сравни всички букви и цифри от тубата с масло, която си е купил, с тези от инструкцията на производителя на автомобила.Затова и основното правило при смяна на маслото е е то да се купува от официалните дилъри на конкретния автомобил. Да, там то ще е по-скъпо, но маслото е едно от нещата в колата, с което компромиси не бива да се правят.Снимки: Blogspot.com 

Тагове:
fallback
  • #2
    .. ( преди 5 години )
    Аз се ограничавам със смяната на гуми за нужния сезон.Ако и масло почна да сменям всяка пролет и есен... то аз ставам роб на автомобила. В крайна сметка той трябва да ми служи, а не аз на него.Освен това, за средна ръка автомобилите мисля, че не е нужно да се "престарава" човек. Виж, ако автомобила струва 2мил. евро..., не знам, никога няма да имам такъв автомобил.
  • #1
    Кико ( преди 5 години )
    Аз използвам 5W-50,перфектно за зиме и лете
fallback
Последни