fallback

Ще има ли по-малко катастрофи с автономните автомобили?

Анкета във Великобритания даде неочаквани резултати

Изследване във Великобритания показа, че притеснително малко количество хора вярват, че масовото навлизане на автономните автомобили, когато и да се случи то, ще намали броя на катастрофите по пътищата. Застрахователна компания е анкетирала 2000 човека по този въпрос и само 27% от тях са били на мнение, че автономните технологии ще доведат до по-малко катастрофи. На пръв поглед това е странно, особено като се имат предвид данните, че 90% от катастрофите във Великобритания се дължат на човешки грешки. Смята се, че в цяла Европа, включително и в България, този процент е сходен. В същото време компаниите, които работят по развитието на автономните технологии обясняват, че точно те ще осигурят безопасно пътуване по пътищата, тъй като общуването между автомобилите и взаимното им „следене” и предупреждения за това кой къде се намира, както и бързите реакции на компютрите ще повиши нивото на безопасност. Уточняващите въпроси в анкетата обаче показват на какво се дължи този изненадващ резултат. Оказва се, че британците или поне голяма част от участниците в анкетата не правят разлика между системи, подпомагащи шофирането и автономното придвижване. 71% от участниците в допитването били убедени, че автономните автомобили вече се продават на пазара във Великобритания. Затова и само една трета от анкетираните са успели да познаят точното описание на автономен автомобил, отговарящ на изискванията за Ниво 5 за самостоятелно придвижване на автомобилите. Най-общо, Ниво 5 означава, че превозното средство трябва да може да взима информирани решения, да контролира действията си и да няма нужда от водач, който да поема контрола в критични ситуации, както и да може да адаптира поведението си спрямо заобикалящата го среда. Електронните системи, които подпомагат шофирането като круиз контрол, системите за запазване на лентата на движение и самостоятелното паркиране явно се приемат от много хора като синоним на автономното придвижване. В същото време три четвърти от участниците в анкетата признават, че никога не са използвали круиз контрол, но пък 84% от тях са на мнение, че автономната система за активиране на спирачките в критична ситуация ще намали катастрофите, стига да стане задължителна за новите автомобили.

Тагове:
fallback
  • #13
    Любезния лос ( преди 5 години )
    Имам усещането че някои коментиращи живеят затворени в пещера в друго измерение. Сериозно ли вярвате че машините не грешат? На вас никога ли не ви е забивал телефона или компютъра? А да сте чули за хакерските пробиви през последните години? За проблемите в електрониките на колите по-добре да не започвам... Та тези същите програмисти/ ит инженери точно на автономните коли ли ще направят идеалната, безгрешна и защитена система? Машина в която да качите семейството си. Помислете пак.
  • #12
    Kron ( преди 5 години )
    При 4 милиона автомобила в България и 38 хил продажби на нови коли на година ще са необходими над 100 г. да се подмени автопаркът с новите технологии. Не мисля, че от тук пишещите някой ще доживее да провери в действителност какъв ще е ефектът.
  • #11
    FenIX ( преди 5 години )
    Аз си мисля друго - колкото повече софтуер толкова по-голяма възможност да се хакне. След това колата може да се открадне, да се предизвика катастрофа, да се отвлекат пътниците и т.н. Няма кой да гарантира 100% непробиваемост. Те и криптовалутите уж нямаше как да се крадат ама..
  • #10
    zoom in ( преди 5 години )
    Добре де, а някой питал ли е хората дали въобще искат автономни коли ???
  • #9
    Ха ( преди 5 години )
    Компютрите не правели грешки, смях в залата. Погледнетв операционните систвми, погледнете който и да е софтуер, излезте от филма, на хората понякога ни е трудно да преценим какво решение да вземем, камоли един робот/компютър, но докато не го видите няма да се убедите.
  • #8
    olo ( преди 5 години )
    Да арестуват програмистите на автономното програмното оборудване, ко е виновен возещия се в колата.
  • #7
    Анонимен ( преди 5 години )
    Най големия проблем за автономните коли са именно хората които шофират! Защото поведението на хората често е непредвидимо. Правят неочаквани маневри, нарушават правилата. Другия сериозен но не толкова голям проблем са пътните условия. Наприемер мокра и или заледена пътна настилка. Но този проблем ще бъде решен много по лесно. Например при хлъзгав път като се намали скоростта със 50% управляемостта на автомобила се подобрява 2-4 пъти. А и системите против боксуване и поднасяне са доста добри.
  • #6
    Специалист ( преди 5 години )
    На една автоматизирана поточна линия променливите са малко и ограничен брой като се повтаря една и съща операция.Тоест има сигурност и робота никога не може да се отклони от задачата.На улицата обаче ома стотици хиляди променливи и комбинациите от тях създават милиарди възможни ситуации. Автономния автомобил трябва да може да се справи на секундата със всяка една ситуация която възникне. Това се постига чрез невронни мрежи.Хората вече не могат да победят компютър на Шах и Го.
  • #5
    Специалист ( преди 5 години )
    Не просто че няма да има по малко катастрофи......Ако 100% от автомобилите са автономни пътните инциденти ще намалеят със 99.99% Роботите не правят грешки и никога не нарушават правилата за движение по които са програмирани да работят.Автоматизирането на пътния трафик не е много по различно от автоматизирането на една поточна линия във фабрика. Просто на улицата има много повече променливи (стотици хиляди) които трябва да се вземат по внимание. При автономните коли софтуера е сложната част
  • #4
    Шофер ( преди 5 години )
    Много се надявам да не стане. Искам докато умра аз да въртя волана
fallback
Последни