fallback

Китайският проект на Porsche

C88 е създаден само за 4 месеца и не стигна до производство

Историята на Porsche помни малко концепти, създадени само за да демонстрират потенциала и възможностите на германската марка, обикновено компанията показва автомобили, които са съвсем близо до серийното производство. Това важи и за този позабравен модел – С88, който е разработен за едва 4 месеца и премиерата му е насрочена за автомобилния салон в Пекин през 1994 година. Седанът С88 е създаден по поръчка на китайското правителство, което по това време организира конкурс за компактен масов модел. В надпреварата участват още няколко западни компании, сред които FIAT и Opel. Формулата на модела е била сравнително проста: да има пет места, цената му да е достъпна за китайските купувачи и да може да се произвежда от първия китайски автомобилен гигант – FAW (First Auto Works). Сметките на Porsche показват, че при цена на С88 от 88 000 юана, т.е малко над 12 670 долара, то изискванията на китайското правителство могат да бъдат покрити. Готовият автомобил е представен лично от директор на Porsche Виделин Видекинг, който изнася презентацията си на мандарин и прави уточнението, че от петте места на борда на С88, едното е детско. В интериора преобладава т.нар. „бионичен дизайн” и подсказва откъде може би са почерпили вдъхновение дизайнерите, създали интериора на първото поколение Ford Focus. В Porsche са създали и ново лого за С88 – триъгълник с три точки на върховете, който символизира традиционното китайско семейство – двама родители и едно дете. През 90-те години политиката за ограничаване на раждаемостта в Китай все още беше нещо, на което властите държаха строго, а това се промени едва в началото на второто десетилетие на новия век. Дължината на С88 е 4 метра, широчината му – малко над 1,6 метра, а теглото 980 кг. Задвижването се осъществява от 1,1-литров 4-цилиндров бензинов двигател с 16 клапана и мощност 67 конски сили, като въртящият момент е 105 Nm. Естествено, с тези показатели, както и с максимална скорост 165 км/ч и ускорение от 0 до 100 км/ч за 16 секунди, С88 не е типичният продукт на Porsche, но пък средният му разход на 100 км е едва 5,8 литра. Но китайското правителство закрива проекта China Family Car през 1995 година, конкурсът също финишира така безславно, без да е обявен победител, а в Porsche реагират много бързо и продават правата върху дизайна и технологиите, използвани в С88 на няколко индийски компании. Днес С88 може да се види в музея на Porsche.

fallback
  • #2
    Анонимен ( преди 5 години )
    това и 1894 би изглеждало тъпо
  • #1
    BG citizen ( преди 5 години )
    Стига сте претопляли манджите, че прегоряха.
fallback
Последни