fallback

Берлин отпуска 1 млрд. евро за производство на батерии за електромобили

Целта на германското правителство е да намали зависимостта на доставчците от Азия

Германското правителство реши да отпусне 1 милиард евро в подкрепа на консорциума, който смята да произвежда батерии за електрически автомобили. Съобщава се, че инвестициите ще бъдат насочени и към изследването и разработването на нови технологии. Всичко това трябва да помогне за намаляване зависимостта на местните автомобилни производители от доставчиците на батерии от Азия.Като подкрепя производството на батерии за електрически превозни средства в цялата страна, Берлин също така се опитва да създаде нови работни места, броят на които значително намаля със спада в производството на ДВГ. Германската икономика е много зависима от автомобилната индустрия, която от своя страна пък е твърде зависима от ДВГ, което води до увеличен риск от икономически загуби в бъдеще.Съобщава се, че германските производители на автомобили, сред които ключова роля играят Volkswagen и Daimler, преговарят с различни местни компании за възможното изграждане на завод за производство на батерии в източната част на Германия. Сред тези компании са ARTA Microbattery, Ford-Werke GmhB и химическият гигант BASF.Всъщност, повечето експерти се обединяват в мнението, че инициативата на Берлин е позакъсняла и Европа вече доста изостава от Азия, където гиганти като LG Chem и Samsung SDI отдавна произвеждат батерии за различни марки. Китайската компания Contemporary Amperex Technology пък е най-големият производител на батерии за електрически автомобили в света. 

Тагове:
fallback
  • #12
    Швабен зи каскен ( преди 6 години )
    И 10 милиарда да налеят - все тая. Отношението на лоените мозъци към модерните технологии е искаме да сме модерни, ама нямаме желание и затова си тракаме с канцерогенните печки.
  • #11
    Русия ( преди 6 години )
    Неправомерна държавна помощ! Ако това стане у нас ще ни разкостят за"свободната и пазарна" икономика.
  • #10
    aaaa ( преди 6 години )
    Както беше казал един колега "С какво ще правят ел. автомобили немците като немат батерии" :)))
  • #9
    Анонимен ( преди 6 години )
    Интересно, на коментара с въпроса за европейската комисия има повече минуси отколкото плюсове???Това дали е доказателство, за това колко продажни и глупавки сме българите???Явно не харесвате говоренето против Германия, ама паралела с отношението спрямо нашата държава ли ви фрустрира толкова много???Значи вие подкрепяте забрана на България да финансира сектора земеделия, обаче одобрявате самосиндикално Германия да финансира каквото си реши????От комплекси и децата ще си продадете ей....
  • #8
    Анонимен ( преди 6 години )
    Германия хич не плаща толкова много. Истината е следната:ЕС без Германия ще е по-справедлив и добър съюз. Точно заради тази Германия, Великобритания излиза от ЕС - защото немците са окупирали всички структури на ЕС и взимат решения спрямо техните интереси, а не спрямо общите, както трябва да е в един съюз. На всички нива и области - икономически, политически, социални и т.н.Германия ще е държавата, заради която ще се разпадне ЕС - ако се случи докато сме живи, ще си кажете: имаше там един ...
  • #7
    До долния ( преди 6 години )
    Ще се опитам да ти отговоря много просто: Който плаща, поръчва музиката, надявам се че ме разбра.
  • #6
    Анонимен ( преди 6 години )
    Европейската комисия ще се самосезира ли да провери дали тези "Дотации" не потавят другите европейски компании в неравностойно положение и дали са законни? Защото, когато нашето правитеслтво искаше да отпусне финансиране за земеделците, европейската комисия ни каза, че неможело, защото си имало одобрени финансирания за земеделието в рамките на ЕС ( което почти изцяло отива във Франция и Холандия).Гади ми се от немските номера и нелоялната им конкУренция... Въпроса е Европа защо мълчи цялата?
  • #5
    FenIX ( преди 6 години )
    Освен това чисто технологично азиатските компании са доста напред. Самсунг вече са намерили начин да намалят кобалта и да го заместят с други елементи. А това е особено важно защото основния добив е в Конго където се води гражданска война от години. Според анализатори Европа няма шанс да настигне нито технологично нито като капацитет азиатските производители на батерии. В Китай се строят фабрики които до 2-3 години ще произвеждат в пъти повече от Гигафабриката на Тесла а е Европа тепърва почват
  • #4
    Анонимен ( преди 6 години )
    Че закъсняха е ясно но дано поне хванат последния влак защото ако още се ослушват накрая ще ги спасява държавата. Затова сега дават 1 млрд вместо след време да дават в пъти повече със съмнителен успех. Отдавна е ясно че не само Германия а и Европа изостава много. Европа произвежда към 4% от батериите, САЩ към 10% а останалото е в Азия Китай, Ю.Корея, Япония. Затова и ЕС планира да отделил средства за развитие в тази област. Въпросът е че Китай и Ю.Корея вече строят заводи включително в Европа
  • #3
    Анонимен ( преди 6 години )
    Така се е случило, че намерил изгодна тойота 8ма ръка, и вече като кара японска кола се чувства длъжен да плюе немското. Ако си беше купил голф щеше да плюе японските коли. Това е характеристика на нискочелите българи работещи за минимална заплата.
fallback
Последни