fallback

6 трилиона долара ще струват електромобилите на човечеството

Цената ще се плати не от собствениците им, а от всички, предупреждава Goldman Sachs

Налагането на електромобилите ще струва на света около 7.5% от брутния му продукт, или приблизително 6 трилиона щатски долара, изчисляват анализатори на инвестиционната банка Goldman Sachs. При това в тази умопомрачителна сума не са включени разходите по самото им производство и по разработването на батериите. Най-продаваният електромобил в света тази година по данни на JATO е китайският BAIC AC - още едно доказателство колко зависим остава този сектор от държавната политикаНа практика споменатите 6 трилиона са необходими, за да се коригират днешните несъвършенства на електрическите коли, свързани най-вече с цената и с бавното им зареждане, и да се изгради достатъчно широка инфраструктура, така че те да са напълно конкуренти на двигателите с вътрешно горене. "Ако се питате кой ще плати тази цена, най-вероятно сте го виждали в огледалото", отбелязва по този повод американският журналист Мат Поски. И досега, и занапред по-голямата част от инвестициите за налагане на електромобили идват от правителствени програми и данъчни облекчения - тоест от джоба на данъкоплатеца. Но това далеч не е устойчив бизнес модел, предупреждават анализаторите на Goldman Sachs.Nissan Leaf е вторият най-продаван електрически модел в светаИма достатъчно примери какво се случва, когато тази държавна подкрепа се оттегли. Дания и Хонконг например оттеглиха субсидиите за електромобили, разчитайки, че вече са дали нужния начален тласък на пазара. Това доведе до незабавно сгромолясване на продажбите. Има и друг проблем, отбелязва Поски: производителите на електромобили страдат от хроничен недостиг на суровини и компоненти. Технологичният напредък също върви по-бавно от очакваното: днешните електрически коли са по-добри от онези отпреди 5 години, но не са толкова добри, колкото се предвиждаше, и не са станали забележимо по-евтини. И причината производителите да ги налагат само на избрани пазари е не в съмненията им дали ще се продават другаде, а в простия факт, че не са в състояние да произвеждат повече. Забавянето на Tesla с Model 3 e още един пример за затрудненията, които имат производителите на електромобилиТова не означава, че електромобилите са обречени, отбелязва Поски. Просто пътят пред тях ще е по-дълъг и труден, отколкото се опитват да ни убедят маркетинговите отдели, и още доста години те ще се нуждаят от държавното рамо, за да вървят напред.  

fallback
  • #9
    Зелен ( преди 5 години )
    6 трилиона е смешно малко. Това би било само първоначалната инвестиция + 2-3 трилиона годишно. Такива пари човечеството не изработва. Извод: при спиране на ДВГ-то автомобилът ще стане още по-голям лукс. Тези 2.50 за литър ще си ги спомняте с умиление. В момента средна заплата = 10000 км с автомобил, в идиличното зелено бъдеще ще е най-много 1000 км.
  • #8
    Стефан ( преди 5 години )
    Сега света се управлява от петролни магнати, те са причината за бавното развитие... и плащат на разни "учени" за такива статии.Аз ползвам редовно Спарк в София - да *** старите дизели в това число и този пред къщи :)
  • #7
    Анонимен ( преди 5 години )
    държат ВСИЧКИ да шмъркаме изгорели газове щото са забъркани я с крадена нафта, я с ментаци авточасти, я с продажба на рециклирани масла като нови и т.н.
  • #6
    Анонимен ( преди 5 години )
    Колко ТЕЦ-ове на веглища има в центъра на града или по кварталитв? Някой да е виждал? Дори и всичкия ток да идва от въглища предимството на електромобилите е, че замърсяването не е в градовете, където хората дишат в по-голямата част от времето си! Има доста хора които не могат да го проумеят това и си държат да шмъркат изгорели газове и това е...
  • #5
    младен ( преди 5 години )
    Де е тинтирито??? Той е специалист, ще ни обясни.
  • #4
    Анонимен ( преди 5 години )
    Готов съм да платя, за да дишам аз и семейството ми чист въздух.
  • #3
    Неминона ( преди 5 години )
    До АнонименСега тези 3000 тозки за зареждане ги направи поне 20 хиляди, защото зареждането на електромобил отнема повече време.Добави и нови мощности - поне 2 ядрени реактора.
  • #2
    Скрунджо ( преди 5 години )
    А как ще се отрази на планетата ни производство на такова количество батерии?Също - новите източници на ток са предимно ТЕЦ-ове на въглища. При зареждане на електромобил в ТЕЦ-а се отделя повече СО2 на км, от колкото при каране на автомобил с ДВГ.Първоначална инвестиция от 6 трилиона ще направим някак, но с поддръжката на цялата инфраструктура - съмнявам се. Тренирайте каране на велосипед, ходене пеш и свиквайте с обществения транспорт от сега.
  • #1
    Анонимен ( преди 5 години )
    Аре сега кажете колко е платило човечеството по днешни цени за разработване, добив, транспорт и преработка на петрол. Да се успокоим че има и по-големи цифри.Естествено че ще струва маса пари - само в един средноголям по световните разбирания град като София има 450 бензиностанции със средно 6-8 колонки. Тоест теоретично в същата тази София трябва да има 3000 точки за зареждане. Колко струват 3000 точки не знам ама все ми се струва че са няма да са по пет лева бройката
fallback
Последни