+ висок комфорт, много добри седалки, икономични и мощни дизелови мотори- бързо износване на предната ос, еърбега за седалката до водача не се деактивира
История на модела2/88 Представяне на 3. генерация на модела. Първоначално само вариант седан с четири врати. Мотори: 1.6 литров с 72 к.с., 1.8 литров с 90 или 107 к.с., 2.0 литров с 115 к.с. и един турбодизел 1.6 литров с 80 к.с.4/88 Представяне на Пасат Вариант генерация 3.2/89 Нов 2.0 литров бензинов мотор с 16V техника и 136 к.с.9/89 Нов 1.9 литров дизел с 68 к.с.8/91 Нови 1.9 литров турбодизел с 75 к.с. и 2.8 литров шестцилиндров VR6 с 174 к.с.10/93 Подобрения в модела. Серийни еърбегове и ABS. Нов 1.9 литров турбодизел с директно впръскване TDI с 90 к.с.10/96 Представяне на 4. генерация на модела. Първоначално само лимузина седан с четири врати. Изцяло поцинкована каросерия, ABS, както и странични възглавници. Мотори: 1.6 литров с 100 к.с., 1.8 литров с 125 к.с., 1.8 литров турбобензин с 150 к.с., 1.9 литров TDI с 90 или 110 к.с.1/97 Нови мотори: 2.3 литров петцилиндров VR5 с 150 к.с. и 2.8 литров шестцилинров VR6 вече с 193 к.с. Версия със задвижване на четирите колела Пасат Syncro3/97 Представяне на 4. генерация на Пасат Вариант (комби)8/98 Нов 1.9 литров TDI с впръскване помпа-дюза и 115 к.с.1/99 Нов шестцилиндров TDI 2.5 литров с 150 к.с.4/99 Електронно регулиране на задвижването на четирите колела 4Motion сменя Syncro - техниката9/00 Подобрения в модела9/01 Нов мотор: осемцилиндров W8 с 275 к.с.1/02 Нов мотор: 2.0 литров 20V с 130 к.с.Най-търсени са комби-версиите на Пасат и по тази причина са по-скъпи.
Все повече бестселърът от 96 г. се разпространява на пазара втора ръка. Пасат ІV притежава брилянтни мерки и дава усещане за много високо качество, което се подчертява особено много от благородните материали по арматурното табло. От спомена за началото на 90-те лъха тъга, по-новият Пасат не притежава огромното вътрешно пространство на предшественика. Има също така някои дребни недостатъци в детайла, породени от съвременния натиск за намаляване на производствените разходи.В Пасат ІV се предлагаха пет бензинови и четири дизелови мотора. Както 1.6 литровият с 100 коня, така и 1.8 литровият с 125 к.с. са добър избор за семеен транспорт. Ако обаче сте се разбързали, ще трябва да бръкнете по-дълбоко в джоба. По-яките мотори са скъпи и на бензиностанциите. Освен това, особено V5 с необичайното разположение на пет цилиндъра във форма V, оставя няко въпроси на тема "култура на въртене" без отговор. Нужно е и предупреждение за модела с шестцилиндровия мотор с 193 коня и четири движещи колела, който предлага усещане за висока класа, но на цената на много високи разходи за поддръжка. Това естествено се отнася в пълна степен и за много редкия, предлаган от 01 г. "свръх" Пасат с екзотичния W8-мотор. Икономически напредък може да се осъществи най-вече с TDI моторите с мощност от 90 до 150 коня в 2.5 TDI. Само да не бяха високите цени..., които впрочем се запазват прекалено високи и на пазара втора ръка. От гледна точка безшумното и гладко въртене на TDI проличава необходимостта от догонване на конкуренцията. Пространството в купето е отлично, освен това седалките, които имат многобройни настройки, са сред най-добрите на пазара, въпреки че понякога се клатят.Сигурността е на много високо ниво в този автомобил. Още предшественикът имаше серийни два еърбета и ABS, новият модел добави и странични възглавници. Устойчивостта на каросерията в краш-тестовете също е много убедителна. Пасат и особено версия Вариант (комби) са сред най-стабилните като стойност автомобили на пазара. Това прави Пасата скъп за купуване, но и спомага за по-лесната му последваща продажба. Високата цена поставя въпроса "задължително ли трябва да е Вариант?", защото и лимузината предлага отлични пространствени характеристики и по-голям от средното за класа багажник, но се търгува на значително по-реалистични цени. За разлика от педшественика дизайнът на Пасат ІV и в двете версии е отличен.
Най-често срещани повредиМотор: повредите засягат преди всичко TDI, в повечето случаи са предизвикани от скъсани ангренажни ремъци и дефектни турбо-компресори. Документирани са и повреди, причинени от прекъснати маркучи на горивната система (дизел)Предна ос: високо износване на щанги и детайлиКаросерия: До 97 г. лошо напасване на вратите и капака, дефектни ключалки и централно заключванеОбратни повиквания в сервизите на компанията: предна ос (99г.), централно заключване (99г.), разпределителен вал при TDI (02 г.)