Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Porsche Taycan - по евтин от Panamera

Цената на електрическия модел в Европа ще бъде между 75 000 и 90 000 евро

Porsche Taycan - по евтин от Panamera

В Porsche са определили цената на електрическия Taycan. Най-вероятно в Европа той ще струва в диапазона между 75 000 и 90 000 евро. Компанията посочва, че цената на модела ще бъде позиционирата между тези на Cayenne и Panamera. Най-първо време компанията планира да произведе 20 000 хиляди Porsche Taycan, а първите му продажби се очакват следващата година.

Porsche Taycan - по евтин от Panamera

Цената на новия електрически автомобил няма да излезе от ценовата листа на германската марка и ще бъде сравнима с тази на основния конкурент на Taycan - Tesla Model S.  Освен това главният финансов директор на Porsche каза пред репортери, че иска да предложи да се произвежда и по-мощна версия - Taycan Turbo S, която може да струва до 200 000 евро.

Porsche Taycan - по евтин от Panamera

От компанията твърдят, че автомобилът ще може да бъде зареден до 80% за едва 15 минути чрез новите 800-волтови зарядни станции, а пробегът му ще бъде около 500 км (по стандарта WLTP). На напълно изтощена батерия ще й трябват само 4 минути зареждане от 350-волтово зарядно, за да измине 100 км.

Porsche Taycan - по евтин от Panamera

Литиево-йонната батерия LG Chem ще захранва два италиански синхронни електродвигателя Magneti Marelli, монтирани на всяка една от осите. Общата мощност на двата двигателя ще бъде 600 коня, а автомобилът ще ускорява от място до 100 км/ч за не повече от 3,5 секунди. В резултат на това в Porsche таят надежда, че Taycan ще стане най-бързият електрически сериен автомобил.

Porsche Taycan - по евтин от Panamera

"В електрическите автомобили по-често се използват асинхронните двигатели, които обаче имат един значителен недостатък. Те дават на автомобила възможност да ускори много бързо, но не могат дълго време да поддържат високи скорости", обясни представител на Porsche
.
Снимки: Porsche

0 от 500
  • #10
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    Нещо не мога да вдена. След поредицата от "Ще, ще" - та, ще имаме уж най-бързия ел. мобил, обаче със секунда по-бавен от сегашната P100D и асинхронните ел.двигатели се "уморявали" - е как се състезават във Формула-Е и в TTXGP сериите тогава, бе? Тва явно е поредната немска партенка за прах в очите и 3D рендирани изображения...
  • #9
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Абе ( преди 4 месеца )
    Доше, гроздето май ти идва доста кисело?
  • #8
    3 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    Ще направят колкото руснаците атомен самолетоносач.Още от 60-те го правят.Немците нямат капацитета да направят читава електричка.А това изглежда и толкова зле че нямам думи да го опиша.
  • #7
    7 rate up comment 0 rate down comment
    carpe_diem ( преди 4 месеца )
    Многоточието иска да каже, че: - някой - единствено число (напр. някой човек, някой мишок,...); - някои - многжествено число (някои батерии, някои италиански двигатели). Много е просто! И се учи във втори-трети клас някъде, ама народът малко се е позаменарил по правопис. По правоговор ясно - всеки заваля и само по новините говорят нормално :D
  • #6
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 4 месеца )
    Хех, абсолютни смешници са швабетата. Цялата им технологична мощ се изразява в корейски батерии и италианска силова електроника. И накрая от всяка продадена бройка корейците и италианците ще печелят, а немците ще трупат загубите.. Или немците са самоубийци, или тоя модел е една голяма пропагандна партенка. Аз лично залагам на второто.
  • #5
    4 rate up comment 3 rate down comment
    turbo ( преди 4 месеца )
    Това ако е сапунерка,то Тесла Модел С е кутия за хляб!
  • #4
    11 rate up comment 1 rate down comment
    ... ( преди 4 месеца )
    Батерий сигурно е някой корейски инженер? Или римски пълководец? Чел ли си за феноменът батерий? Е, коментар 1 - ти също си феномен!
  • #3
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    Сега ще започне да лъсва истината за "великите" немски инженери. Докато произвеждаха нафтови тракалници бяха закрепили положението и станаха монополисти в някой сегменти. Но сега като трябва да се произвеждат електрически автомобили със високи технологии нещата май не са много розови!? Оказва се че Германия не разполага със нови технологи. Ще трябва да купуват всичко от външни доставчици. Това ясно показва че е дошъл края на немската доминация при автомобилите.
  • #2
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    23 пъти на тази страница се среща думичката "Ще". И една рисувана сапунерка. Впечатлен съм :)
  • #1
    11 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    Корейски батерий, италиански двигатели. Май нещата си идват по местата и ще вземат накрая да направят надежден автомобил с добри параметри...