В Бълария не са възниквали проблеми с турбодвигателите EcoBoost на Ford, ни увериха от официалния вносител на марката "Мото Пфое" в резултат на запитването на Automedia.bg. Разследване на ВВС установи множество проблеми с двигателите 1.0 и 1.6 ЕcoBoost във Великобритания, включително и самозапалвания, и принуди британското поделение на Ford да обещае безплатни ремонти за потърпевшите клиенти. Използван в модели като Fiesta и Focus, еднолитровият EcoBoost на Ford три пъти бе обявен за Международен двигател на годината и шест пъти поред печели титлата в категория с работен обем до 1 литърВ България "Мото Пфое" е обявила сервизни акции и за двата двигателя - още през април 2015 за еднолитровия мотор и през януари тази година - за 1.6 EcoBoost. Според писмото от компанията акциите включват "монтиране на нов съд за охладителната течност, датчик за следене нивото на охладителна течност, термостат и два кабела (за 1.6 EcoBoost) и подмяна на маркуч от разширителен съд до термостат (за 1.0-литровия)". Според българския представител на Ford всички клиенти са уведомени за акциите, като до момента няма регистриран нито един проблемен случай. До момента акциите са обхванали над 90% от всички продадени автомобили с двата турбомотора. От "Мото Пфое" са получили информация от Ford Europe, че "проблемните случаи се отнасят само до Великобритания".Първата сервизна акция за 1.6 EcoBoost бе обявена още през 2012 в Съединените щати заради серия самозапалвания на двигателя в движение. През 2017 подобна акция имаше и в ЮАР заради 48 случая на запалили се автомобили, включително и с един смъртен случай. Горящ Ford Kuga 1.6 EcoBoost в ЮАР, снимка SowetanliveПри 1-литровия EcoBoost, три пъти обявяван за Международен двигател на годината, не се е стигало до самозапалване, но има хиляди случаи на прегряване и спукани цилиндрови глави във Великобритания.