fallback

Fiat ще предложи конкурент на Duster

Бюджетният кросоувър на италианците трябва да е готов до 2020 г.

Италианският производител Fiat работи върху кросоувър с ниска цена, който ще трябва да се конкурира с Dacia/Renault Duster. Това съобщава интернет-изданието Fiat Group World, според което компанията съвсем скоро ще обяви официално намерението си да пусне на пазара подобен автомобил.Новият модел ще трябва да съживи дейността на завода FCA Srbija в Крагуевац. Fiat купи 2/3 от предприятието през 2008 г., а останалата 1/3 принадежи на сръбската държава. В Крагуевац първоначално се произвеждаха хечбеците Fiat Panda и Punto Classic, а след това и микрованът Fiat 500L (на снимката), който остана и единственият модел на конвейра.Продажбите на 500L обаче не вървят добре, като за първите 6 месеца от 2018 г. от него са продадени 37 000 единици, което е с 16% по-малко от същия период на миналата година. Заводът FCA Srbija може да произвежда до 185 000 коли годишна, като в него работят 2400 души. Затова както Fiat, така и сръбската държава, са заинтересовани предприятието да работи с пълен капацитет.Първата крачка в тази посока е пускането на хибридна версия на модела, която ще се казва Fiat 550L. Нейната поява е въпрос на дни, но едва ли интересът към хибриден модел ще промени сериозно положението в завода. Затова италианците работят върху кросоувър от сегмент B+, какъвто би трябвало да се търси на пазара. При това той няма да бъде подобен на Fiat 500X, който повторя технически Jeep Renegade и е на по-висока цена, а ще е достъпен модел по подобие на Duster.Идеята на Fiat е новият бюджетен кросоувър да се предлага в Западна Европа като конкурент на Dacia Duster, а в Източна Европа и Южна Америка като конкурент на Renault Duster. Автомобилът е получил заводски индекс „Tipo 601”, като ще попълни гамата бюджетни коли на марката, в която влизат произвежданите в Турция и Бразилия модели Tipo, Mobi и Argo.Снимка: Fiat 

Тагове: fiat 500 duster fca
fallback
  • #9
    1234 ( преди 5 години )
    Това ,че ще си изплатят дълга не ги прави добър автопроизводител ,а перфектен начин спекулантите да препечели някой друг долар! Самия факт ,че вече се мерят с бюджетния бранд на Рено-Нисан говори сам по себеси за какво добро състояние говорим. Концерна е на дъното, по-зле няма накъде никакви модели ,малко разновидности това е слабо подобие на автомобилния гигант от миналия век.
  • #8
    Shumi ( преди 5 години )
    За българина важи само едно: "Не е ли немско, не ми го хвали!"....Простаци.
  • #7
    Д ( преди 5 години )
    Абсолютно си прав. Серджо Маркионе е най-добрият автомобилен мениджър, наравно с Карлос Гон от Рено-Нисан последните 15 години. Въобще не подценявам неговия принос. Исках да наблегна на Майк Мейнли и ролята му при Джип. Чудя се просто как хората описват смъртта на Фиат-Крайслер, при положение че бизнесът им има прекрасни жизнени параметри. Та те ще си изплатят дълга до края на 2018, което само преди година беше немислимо.
  • #6
    Анонимен ( преди 5 години )
    След смъртта на Серджо Маркионе, СЕО стана Майк Мейнли, който направи Jeep абсолютен бестселър и в САЩ, и в ЕвропаТова в последните 2 месеца ли стана. Свери си часовника - още по времето на Серджо и точно заради него Джип стана бестселър. Добра посока беше поел, дано успеят да запазят тренда
  • #5
    ttt ( преди 5 години )
    От сливането на двата автомобилни производителя през есента на 2014 г. стойността на акциите се увеличи с близо 350% - повече от ръста при която и да е друга компания в бранша.
  • #4
    Д ( преди 5 години )
    Фиат Крайслер са с най-бързо растящите маржове и обороти в САЩ. След смъртта на Серджо Маркионе, СЕО стана Майк Мейнли, който направи Jeep абсолютен бестселър и в САЩ, и в Европа. Не знам откъде си правите изводите?
  • #3
    Анонимен ( преди 5 години )
    Не съм предубеден към марките, карам френска кола, но фактът, че Фиат са с най-лошите възможни продажби в Европа, а Крайслер и Додж са най-зле продаваните местни марки в САЩ, според мен е безпорен показател за качествата на тази компания.
  • #2
    Пешо ( преди 5 години )
    Абе това "типо 601" как са го замислили - предизвиква асоциации с фиат Типо и "трабант 601" и още преди да съм го видял вече някак си съм с предубеждение за това какво ще представлява...
  • #1
    Голата истина ( преди 5 години )
    Нищо вече не може да спаси потъващия кораб!Фиат последно в миналия век е излизал на печалба.Всякакви еквилибристики,правят дори се пробваха да се продадът на китайците да 1 Е,но никой не ще търалеж в гащите.
fallback
Последни