fallback

10-те най-надеждни SUV според Driver Power

Японска доминация, но и изненадващи включвания в тазгодишната десетка

Японските машини си връщат традиционните челни класирания в британската класация за надеждност Driver Power. Анкетата се провежда ежегодно от авторитетното издание Auto Express и днес то оповести тазгодишните резултати в категория 4х4 и кросоувъри. Toyota RAV4 е най-надеждният SUV според тазгодишния Driver PowerМиналогодишната класация за всички модели малко изненадващо бе оглавена от Peugeot 3008, Kia Niro и Alfa Romeo Giulia. През тази година обаче на върха в ранглистата за SUV е по-очаквано име: Toyota RAV4 от четвърто поколение. Тройката се попълва от Lexus RX и Skoda Yeti. В черната десетка донякъде неочаквано влизат машини като MINI Countryman и Renault Captur, които са далеч от челниците в германските класации за надеждност на TUV. Подобни класации за качество на автомобилите са, повече или по-малко, субективни. Затова редакторите на Auto Express са решили да отидат до другата крайност и да заложат изцяло на субективните мнения - но не своите, а на реалните собственици. Всяка година те провеждат своето Driver Power проучване сред хиляди притежатели на нови автомобили. Отговорите са систематизирани в девет категории: двигател и скоростна кутия, външен вид, интериор и комфорт, практичност и протранство, управление и возене, безопасност, разход и поддръжка, надеждност и качество на сглобката, мултимедия и свързаност. Накрая автомобилите са класирани според средната си оценка по всички показатели. В тазгодишното изследване са участвали 80 000 шофьори от Великобритания. Toyota RAV4 (2012-2018)Собствениците на RAV4 докладват съвсем малко проблеми, като най-често те са свързани със спирачната система. Като плюсове те цитират простора в купето и че колата е приятна за каране (напомняме, че това е мнението на собственици на Toyota). Lexus RX (2009-2015)Съвсем малко докладвани проблеми, най-вече по електрическата система. Най-високи оценки получава за комфорт и качество на интериора. Skoda Yeti (2009-2017)В сравнение с миналата година броят на докладваните проблеми, най-вече електрически, се е увеличил, но Yeti си остава над средното ниво. Собствениците са доволни от надеждността, качеството, практичността и динамичните двигатели. Honda CR-V (2012-2016)Миналата година най-популярният SUV на Honda не попадна дори в десетката, но сега е наваксал доста. Докладваните проблеми са в електрическата система и скоростната кутия. Собствениците изразяват задоволство от дилърската мрежа и обслужването, което няма отношение към българския пазар. MINI Countryman (2010-2017)Собствениците се оплакват от малкото пространство и бедното стандартно оборудване, но са доволни от динамиката и надеждността. Повечето оплаквания са свързани с качеството на интериора. Audi Q5 (2008-2017)Доста по-малко докладвани проблеми от средното, като най-често са свързани с електрическата система. Най-висока оценка получава пътното поведение и комфортът, има доста оплаквания от навигацията. Hyundai ix35 (2010-2015)С изключение на някои проблеми със скоростните кутии, ix35 не създава ядове на собствениците си. Те ценят най-високо големия багажник и практичната кабина. Оплакванията са от високия разход. Renault Captur (2013 - )Необичайно добро представяне откъм брой докладвани дефекти. Клиентите се оплакват от слабите двигатели и от липсата на достатъчно място.  Ford Kuga (2012 - )И тук повечето дефекти са свързани с електрическата система. Иначе собствениците хвалят второто поколение на Kuga за приятно динамичното управление и мултимедийната система. Kia Sportage (2010-2015)Ниски оценки за разходите за поддръжка и мултимедията, но иначе Sportage се изкачва нагоре в класацията. И тук дефектите са най-вече електрически. DRIVER POWER TOP 15, 20181. Toyota RAV4 Mk4 – 95.48%2. Lexus RX Mk3 – 93.57%3. Skoda Yeti Mk1 – 92.86%4. Honda CR-V Mk4 – 92.72%5. MINI Countryman Mk1 – 92.04%6. Audi Q5 / SQ5 Mk1 – 91.89%7. Hyundai ix35 Mk1 – 91.71%8. Renault Captur Mk1 – 91.51%9. Ford Kuga Mk2 – 90.22%10. Kia Sportage Mk3 – 90.08%11. Land Rover Freelander 2 – 89.10%12. Audi Q3 – 88.08%13. Vauxhall (Opel) Mokka – 87.69%14. BMW X3 – 86.81%15. Nissan Juke – 86.73% 

fallback
  • #16
    GT ( преди 6 години )
    Е как така VW Tiguan не можа да си намери място в тия 15 ???
  • #15
    fermera ( преди 6 години )
    Добро утро.За съжаление непрекъснато се налага да пътувам до общинския град и това са 140 км на ден.Администрацията е ненаситна за документи и все нещо трябва да се купи от големия град,Второстепенните пътища тази година не ги пипнаха и дупките станаха още по дълбоки.ЗАТОВА ТЪРСЯ МОДЕЛ С МНОГОРАМЕНО ОКАЧВАНЕ НА ПРЕДНАТА ОС.
  • #14
    JAPANKA ( преди 6 години )
    Зависи кой как си използва автомобила, тия келемета, дето всеки път въртят гуми като тръгват, дали карат хонда или голф, ще кажат - тая марка много трие гуми, ако я караш из солта зимата и я държиш навънка - тея много ръждясват, ако мъкнеш гроздето наесен по черните пътища - окачването слабо и се чупи, ако си купил тойота - значи си чел, че имат висок рейтинг, и те е срам като се преебе, че си глупав да четеш *** сайтове
  • #13
    Анонимен ( преди 6 години )
    Брат ми има Рав4 второ поколение бензин 150 к.с. сложил е най обикновено АГУ тогава струваше 230 лв. с поставянето някакво румънско и в момента колата е на над 500 000 км. Правил е само окачване. Нищо друго не е пипано по колата освен да сменя консумативи и да слага газ. Газ му гори 10-12/100. Колата е трепач. Има пари да си купи по-нова, но не ще да се разделя с Рав-ката. Вика, че ще я кара докато почне да му прави проблеми. За сега всичко е ОК и няма изгледи.
  • #12
    Анонимен ( преди 6 години )
    Кви са тия километри ве фермере? Да не си такси? Това се падат по 144 км всеки ден! Всеки ден без прекъсване 6 г. По 54 000 км на година ти се падат. Аз моята кола не е спирам и по няколко пъти в чужбина ходя до Италия, Германия, Сърбия, Гърция и на година правя по 25-30 000 км. Ти как ги правиш двойно повече километри ми е много чудно? Наистина съм озадачен!Иначе Инфинити са сравнително здрави коли и за тези км съм сигурен, че не си пипал нищо сериозно, но километрите ти ме озадачават.
  • #11
    fermera ( преди 6 години )
    След 6 години и 316к километра моето INFINITI EX30D си върви и ни двигател съм правил, нито кутия.За съжаление вече много малко останаха SUV моделите с V6 и многораменно окачване.Всички марки вдигнаха цените и намалиха себестойноста на колите си и май-ще се търси нещо втора употреба.
  • #10
    Анонимен ( преди 6 години )
    автомобила на хилядолетието на столетието на десетилетието на петилетката и на година не я виждам визирам китайския премиум производител от швеция волво
  • #9
    Швабен зи каскен ( преди 6 години )
    Вагонетко, скрий се! Всеки който си купи Тойота има големи очаквания за надеждност и Тойтите ги покриват без проблем.
  • #8
    Анонимен ( преди 6 години )
    Втория, ти без да осъзнаваш доказваш точно моята теза за ниските очаквания. По твоите собствени думи, ти имаш точно едно. Аз и милиарди други хора освен него, държим на удобство, пътно поведение, ергономия, която да не е мислена на Марс, бърз и удобен инфотейнмънт без бъгове и още, и още. Такава кола Япония няма и никога не е имала.
  • #7
    ЕВО ( преди 6 години )
    Само дето класирането е за SUV,а те половината са -половин SUV.
fallback
Последни