За Женевския автосалон френската автомобилна група PSA Peugeot-Citroen е подготвила две новини, насочени към екологичното поведение на автомобила. Ще бъдат показани Ситроен С4 и Пежо 307, хибриди с дизелови и електрически мотори.
Според данните давани от производителите разходът на гориво и при двата автомобила е около 3.4 литра нафта на 100 км. Това означава, че разходът е с 25% по-нисък в сравнение с разхода, даван при същия автомобил с хибрид между бензинов двигател и електромотор.
Монтирания дизел е известният HDI с обем 1.6 литра и мощност от 90 к.с. При нужда на дизела помага електромотор с варираща мощност от 21 до 31 к.с. Това позволява на хибрида да достигне параметрите на по-силния вариант на HDI 1.6, този с мощност от 110 к.с. Максималната скорст е 184 км/час, а ускорението от 0 до 100 км/час е за 12.4 секунди. По време на градски цикъл на управление и при скорост, която не надхвърля 50 км/час работи само електромоторът. При чакане на кръстовища и светофари се включва системата Stop & Start, която спира дизеловия двигател. Първите хибридни автомобили на Пежо и Ситроен с дизелов и електродвигател трябва да се появят по пътищата на Европа през 2010 г. Групата PSA има техническата готовност и по-рано да пусне комбинацията дизелов/електро мотор, но все още сериозен проблем е високата ценова разлика между хибрида и автомобила само с дизелов двигател.
От групата са преценили, че икономически ефективно производство може да има при разлика от около 1500 - 2000 евро, докато сега хибрида е по-скъп с около 7-8 хиляди евро. Производителите считат, че до 2010 г. ще успеят да свият тази разлика до икономически изгодните 2000 евро и тогава да пуснат в серийно производство хибридните автомобили.