Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Подмладяваща терапия: тестваме новото Volvo XC40

Заслужава ли си цената Европейският автомобил на 2018 година? (ВИДЕО)

Подмладяваща терапия: тестваме новото Volvo XC40

Eдва ли има друга марка автомобили, която да се е променила толкова като Volvo в последното десетилетие.

В МИНАЛОТО ТОВА БЯХА КВАДРАТНИ КОЛИ с чара на пътнически куфари, привличащи най-вече пенсионери. Днес Volvo е сред лидерите, когато става дума за дизайн и стил. И определено се мъчат да спечелят младежката публика, поне ако се съди по новото XC40, актуалния автомобил на годината в Европа.

Подмладяваща терапия: тестваме новото Volvo XC40

НЕ САМО ДИЗАЙНЪТ тук е насочен към младите. Дори и формата на притежание тук е различна: вместо да си я купувате, я споделяте с приятелите си, като си делите разходите. Нужен ви е само смартфон.
Естествено, такава концепция още е далеч от България. Тук XC40 ще разчита основно на дизайна си - елегантен, но и доста по-различен от по-големите XC60 и XC90.

САЛОНЪТ Е В ТИПИЧНИЯ скандинавски минимализъм, със задължителния голям екран в средата.
Всички основни функции се управляват от него. Приборите пред шофьора също са дигитални. Но най-много ни впечатлява вниманието към детайла: материалите са елегантни, но и много добре сглобени.

Подмладяваща терапия: тестваме новото Volvo XC40

Габаритите на тази кола я правят съперник на BMW X1 и Audi Q3, но тя ги превъзхожда с пътния просвет - цели 21 сантиметра, и с 21-цоловите джанти. Нито един тротоар няма да ви окаже съпротива.

ОЩЕ ПЪРВОТО ИЗЛИЗАНЕ ОТ ПЪТЯ обаче ни подсказва, че XC40 не е направен за оф-роуд. Вярно, че е снабден със специален режим за движение по тежък терен, който може да блокира превъртащите колела на лоша настилка. Но окачването е така проектирано, че дори малко чакъл или кал стават неприятни за пътниците.

Подмладяваща терапия: тестваме новото Volvo XC40

ЗАТОВА ПЪК НА РАВНА ПОВЪРХНОСТ машината е наистина в стихията си. Тя се управлява  като малък и компактен автомобил с добре настроено шаси.  Това позволява да държиш волана само с върховете на пръстите си, но при увлечаване на скоростта той се втвърдява и става по-тежък. Естествено, с обичайното за шведите вманиачаване на тема безопасност.

ТОВА VOLVO ИМА системата Pilot Assist, която следва автомобила пред вас, спира и ускорява при нужда, и поддържа лентата. Дотук нищо особено, но системата работи не само на магистрала като при повечето конкуренти, а и в плътен градски трафик.

Подмладяваща терапия: тестваме новото Volvo XC40

ЗА ДОБРОТО ПОВЕДЕНИЕ на пътя важна роля играе и двигателят. В нашия случай тестваме версията T5 с бензинов 2.0-литров турбомотор с мощност 247 коня и 8-степенна автоматична скоростна кутия. Това е  подходящият избор за хората, обичащи динамичното щофиране. Има и спортен режим, при който автомобилът се изстрелва на пътя. Но пък разходът уверено прескача десет на сто.

Подмладяваща терапия: тестваме новото Volvo XC40

В колата с лекота се побират четирима възрастни, а седалките са не само красиви, но и удобни. Багажникът побира напълно приличните 460 литра, и предлага различни варианти за организиране на предметите.

ЕДИНСТВЕНИЯТ СЕРИОЗЕН НЕДОСТАТЪК на това Volvo е, че не е никак евтино. Бензиновата версия започва от 93 000 лева. Плюс е, че доста от системите са серийни: безключов достъп, двузонов климатроник, адаптивен круиз контрол, сензори за паркиране.

Подмладяваща терапия: тестваме новото Volvo XC40

Ако искате обаче по-спортния вариант R-design - с отопляеми седалки и камера за задно виждане - ще се наложи да извадите над 100 хиляди лева. Което отново връща шведите в изходна позиция - защото хората, които могат да си позволят такива цени, обикновено отдавна вече не са млади.
 

Тагове: review test drive volvo xc40
0 от 500
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    112 ( преди 5 месеца )
    Несиметричната централна конзола изглежда ужасно.
  • #6
    5 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 месеца )
    да бяха тампоните еди ела но бяха скъсани ушите от корпуса само потомствено увреден ще си вземе китайско волво на премиум цена ама те клиентите на волво са предимно заблудени *** самотни майки и изкуфели дъртофелници както казва Джереми Кларксон Радвайте се на живота докато не сте си купили волво
  • #5
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Cool ( преди 5 месеца )
    Добра е колата,но и цената не лъже.
  • #4
    11 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 месеца )
    Цените са умопомрачаващи. Надеждността не им е силна страна, а ремонтите и обслужванията са по-скъпи и от на немската света троица. Тук вече опираме до хората, които имат много пари и се чудят какво да ги правят. Някои, които са се отчаяли от немската пошлост и ниска надежност да пробват нещо ново. Дали обаче няма да е от трън на глог не се знае, но е почти сигурно... И за капак, като си помисля, че китайци са собствениците и те имат пръст в производствените процеси ме хваща още повече страх.
  • #3
    7 rate up comment 8 rate down comment
    Китайски боклук. ( преди 5 месеца )
    Волво отдавна няма нищо общо със онова Волво от едно време.
  • #2
    11 rate up comment 6 rate down comment
    TOP ( преди 5 месеца )
    Гледай на Топ Гиър ревюто и може да ти се отще. Три пъти му се откачи двигателят от тампоните на това Волво...
  • #1
    9 rate up comment 6 rate down comment
    ... ( преди 5 месеца )
    Скоро ще ми се прииска да карам Волво, като гледам как вървят нещата!