IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

RENAULT ALTICA: НЕКОНВЕНЦИОНАЛНА КОНЦЕПЦИЯ ЗА СПОРТНО КОМБИ ОЧАКВА ПРЕМИЕРА В ЖЕНЕВА

Комби с летящи врати, екстравагантен дизайн и дизелов мотор.

RENAULT ALTICA: НЕКОНВЕНЦИОНАЛНА  КОНЦЕПЦИЯ ЗА СПОРТНО КОМБИ ОЧАКВА ПРЕМИЕРА В ЖЕНЕВА
Почти не минава автомобилно изложение без Рено да престави някоя студия. На салона в Женева това отново ще бъде така. Алтика е необичаен и атрактивен автомобил, далеч от серийно производство. Алтика е спортно комби. С дължина от 4,27 метра автомобилът е с 15 см по-къс от един Меган Грандтур. Широчината за сметка на това е по-голяма, както при всички нови модели, 1.83 м (Меган - 1.70 м). Височината на Алтика е ограничена до 1.36 м. Разстоянието между предните и задните колела е 2.62 м. Автомобилът е само с две врати, които се отварят нагоре под командата на сензори. Към това прибавете впечатляващ силует, доминиран от дълга муцуна, т.е. преден капак, подчертани калници, цялостна спортна опаковка, панорамно предно стъкло и вертикално задно стъкло, което подчертава принадлежността на студията към марката. Задният капак се отваря настрани. 21 цолови колела, централно разположен ауспух и двуцветен лак се грижат за допълнително внимание. Интериорът също заслужава внимание, изпълнен е така, че в купето да влиза много светлина и видимостта назад да бъде значително по-добра от серийните модели. Салонът предлага място за четирима, които се разполагат върху отделни единични седалки. Шофьорът може да настройва електрически конзолата с инструментите и педалите до най-удобното положение. Подлакътникът на седалката също се отваря автоматично. Задните седалки могат да се скрият в пода и така отварят обем от 1300 л за багаж.    
Задвижването е по-малко необичайно. Под капака е скрит онзи новият 2.0 литров дизел, който вече се предлага в серийното производство - напречно разположен агрегат с комън-рейл техника и филтър за твърдите частици, който разполага с 177 к.с. и 380 Nm максимален въртящ момент. Силата се пренася чрез шестстепенна скоростна кутия към предния мост, а разходът според Рено е 5.3 л, несъмнено добра стойност. Освен това Рено използва един трик от аеродинамиката. На задната броня, там където автомобилът и въздушните струи се разделят, механична система отвежда променливи въздушни потоци през шлиц, широк 2 мм. Така нареченият  "Synthetic Jet" се управлява в зависимост от скоростта на автомобила и трябва да намалява съпротивлението на въздуха при 130 км/ч с 15%. Въпреки че Алтика е далеч от серийно производство, тази нова патентована система има потенциал за икономисване на гориво и може да бъде използвана и при „нормалните" коли.