Сегментът B-SUV се разраства стремително през последните години. През периода 2010-2016 г. продажбите на автомобилите от този клас в Европа са скочили 8,4 пъти – от 134 000 до 1 130 000. Само за 2017 г. на някои пазари на континента увеличението достига 86%. На какво се дължи популярността на този тип коли, се опитва да отговори компанията Ford, която направи проучване в социалните мрежи.Американският производител има свой силен представител в сегмента в Европа – Ford EcoSport, който се радва на сериозен интерес от страна на клиентите. Оказва се, че 44% от купувачите на колите от този клас са на възраст 18-44 г., а 41% са над 45-годишни.По-възрастното поколение счита, че кросоувърите от сегмент B са се превърнали в отлична алтернатива на големите семейни SUV-автомобили. На свой ред младите хора търсят универсален и сравнително евтин модел, който същевременно да бъде и модерен.Точно 30% от участниците в изследване посочват като основно предимство на кросоувърите от клас B-SUV тяхната универсалност, тоест този тип автомобили са подходящи както за града, така и за пътуване сред природата. Други 20% посочват, че тези машини са по-достъпни като цена от средноразмерите кросоувъри. А 14% избират малкия SUV заради по-високото разположение на шофьорската седалка, която осигурява по-добър поглед върху пъти и увеличава чувството за защитеност.33% от анкетираните обаче си признават, че компактният кросоувър е просто писък на модата. Едва 18% посочват като причина за избора си малките габарити, които правят този тип коли подходящи за града, а 16% обясняват избора си с по-високия клирънс на малките SUV-ита.Снимка: Ford